Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Minority Schools: Their Role in Maintaining Identity and Assisting in the Integration of the Minority into the Majority

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74775" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74775 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Minority Schools: Their Role in Maintaining Identity and Assisting in the Integration of the Minority into the Majority

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on the role of minority schools and their benefits to the minority community and the minority children. Successful minority schools can serve as institutions which help minority children with a successful integration into the majority society. The paper examines the relationship between the country, international law and the minority. In addition, this paper summarizes approaches to minority education from specific countries. Based on these examples, recommendations are developed for the best general approach for implementation of minority education that will be beneficial for the minority community as well as for the majority society. Specifically, a minority education should include an intercultural education of both groups, a bilingual education, teacher oversight, and state support.

  • Název v anglickém jazyce

    Minority Schools: Their Role in Maintaining Identity and Assisting in the Integration of the Minority into the Majority

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on the role of minority schools and their benefits to the minority community and the minority children. Successful minority schools can serve as institutions which help minority children with a successful integration into the majority society. The paper examines the relationship between the country, international law and the minority. In addition, this paper summarizes approaches to minority education from specific countries. Based on these examples, recommendations are developed for the best general approach for implementation of minority education that will be beneficial for the minority community as well as for the majority society. Specifically, a minority education should include an intercultural education of both groups, a bilingual education, teacher oversight, and state support.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2017

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    113-121

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600014