Techniky kolegiálního sdílení profesních zkušeností : Když spolu vyučující mluví o práci...
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10440899" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10440899 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/355486630_Techniky_kolegialniho_sdileni_profesnich_zkusenosti_Kdyz_spolu_vyucujici_mluvi_o_praci" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/355486630_Techniky_kolegialniho_sdileni_profesnich_zkusenosti_Kdyz_spolu_vyucujici_mluvi_o_praci</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Techniky kolegiálního sdílení profesních zkušeností : Když spolu vyučující mluví o práci...
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha představuje kolegiální sdílení profesních zkušeností mezi vyučujícími jako jeden z nástrojů učitelského profesního rozvoje. Přínosy kolegiálního sdílení jsou patrné jak v oblasti reflexe, sebereflexe, užívaných pedagogických a didaktických praktik, tak v oblasti komunikace a spolupráce v rámci učitelského sboru. Kniha předkládá ucelený pohled na to, jaké jsou principy kolegiálního sdílení, jaké jsou jeho přínosy, ale také jaké překážky mohou efektivnímu zavedení ve škole bránit. Podrobnější pozornost je věnována pěti postupům: supervizi, intervizi, balintovským skupinám, Wandě a mentoringu. Ty jsou popsány jak z hlediska ideálního průběhu, tak z hlediska konkrétních zkušeností škol, které je využívají. Knihu završuje série příběhů, v nichž různí aktéři kolegiálního sdílení (vyučující, vedení škol a vedoucí skupin kolegiálního sdílení) ukazují praktické využití v realitě současných českých škol.
Název v anglickém jazyce
Techniques of collegial exchange of professional experience : When teachers talk about work together ...
Popis výsledku anglicky
The book is focused on the collegial sharing of professional experience between teachers as one of the tools of teacher professional development. The benefits of collegial sharing are evident both in the area of reflection, self-reflection, pedagogical and didactic practices used, and in the area of communication and cooperation within the teaching staff. The book presents a comprehensive view of the principles of peer sharing, what are its benefits, but also what obstacles can hinder effective implementation in school. More detailed attention is paid to five procedures: supervision, intervision, Balint groups, Wanda and mentoring. These are described both in terms of the ideal course and in terms of the specific experience of the schools that use them. The book concludes with a series of stories in which various actors of collegial sharing (teachers, school leaders and leaders of collegial sharing groups) show practical use in the reality of contemporary Czech schools.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000399" target="_blank" >TL01000399: Supervize - prevence učitelského vyhoření</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7603-272-9
Počet stran knihy
174
Název nakladatele
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—