Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Techniky kolegiálního sdílení profesních zkušeností : Když spolu vyučující mluví o práci...

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10440899" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10440899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/355486630_Techniky_kolegialniho_sdileni_profesnich_zkusenosti_Kdyz_spolu_vyucujici_mluvi_o_praci" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/355486630_Techniky_kolegialniho_sdileni_profesnich_zkusenosti_Kdyz_spolu_vyucujici_mluvi_o_praci</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Techniky kolegiálního sdílení profesních zkušeností : Když spolu vyučující mluví o práci...

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha představuje kolegiální sdílení profesních zkušeností mezi vyučujícími jako jeden z nástrojů učitelského profesního rozvoje. Přínosy kolegiálního sdílení jsou patrné jak v oblasti reflexe, sebereflexe, užívaných pedagogických a didaktických praktik, tak v oblasti komunikace a spolupráce v rámci učitelského sboru. Kniha předkládá ucelený pohled na to, jaké jsou principy kolegiálního sdílení, jaké jsou jeho přínosy, ale také jaké překážky mohou efektivnímu zavedení ve škole bránit. Podrobnější pozornost je věnována pěti postupům: supervizi, intervizi, balintovským skupinám, Wandě a mentoringu. Ty jsou popsány jak z hlediska ideálního průběhu, tak z hlediska konkrétních zkušeností škol, které je využívají. Knihu završuje série příběhů, v nichž různí aktéři kolegiálního sdílení (vyučující, vedení škol a vedoucí skupin kolegiálního sdílení) ukazují praktické využití v realitě současných českých škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Techniques of collegial exchange of professional experience : When teachers talk about work together ...

  • Popis výsledku anglicky

    The book is focused on the collegial sharing of professional experience between teachers as one of the tools of teacher professional development. The benefits of collegial sharing are evident both in the area of reflection, self-reflection, pedagogical and didactic practices used, and in the area of communication and cooperation within the teaching staff. The book presents a comprehensive view of the principles of peer sharing, what are its benefits, but also what obstacles can hinder effective implementation in school. More detailed attention is paid to five procedures: supervision, intervision, Balint groups, Wanda and mentoring. These are described both in terms of the ideal course and in terms of the specific experience of the schools that use them. The book concludes with a series of stories in which various actors of collegial sharing (teachers, school leaders and leaders of collegial sharing groups) show practical use in the reality of contemporary Czech schools.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000399" target="_blank" >TL01000399: Supervize - prevence učitelského vyhoření</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-272-9

  • Počet stran knihy

    174

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy