BULLYING AND CYBERBULLYING AMONG SLOVAK ADOLESCENTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10433842" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10433842 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=E4UI9snwWm" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=E4UI9snwWm</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4149/ppd_202203" target="_blank" >10.4149/ppd_202203</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Šikanovanie a kyberšikanovanie slovenských adolescentov
Popis výsledku v původním jazyce
Štúdia skúma šikanovanie a kyberšikanovanie u detí staršieho školského veku - žiakov 9. ročníka základných škôl a 1-4. ročníka stredných škôl všetkých typov (4-ročné gymnáziá; 8- ročné gymnáziá; stredné odborné školy 4/5-ročné; stredné odborné školy 3-ročné) vo vzťahu k školským a rodičovským faktorom. V štúdii boli využité dáta z výskumu ESPAD 2019, výskumnú vzorku tvorilo 9338 študentov. Prezentujeme výsledky frekvenčnej analýzy prevalencie šikanovania, kyberšikanovania a protispoločenského správania. Zistili sme štatisticky významný, ale z hľadiska vecnej významnosti zanedbateľný vzťah medzi skúmanými premennými šikanovania, kyberšikanovania, školských a rodičovských faktorov. Medziskupinové porovnávanie preukázalo rozdiel v kyberšikanovaní a protispoločenskom správaní medzi chlapcami a dievčatami ako aj medzi staršími a mladšími žiakmi, rozdiely boli ale z hľadiska vecnej významnosti malé.
Název v anglickém jazyce
BULLYING AND CYBERBULLYING AMONG SLOVAK ADOLESCENTS
Popis výsledku anglicky
The study examines bullying and cyberbullying among older school-agechildren - pupils of the 9th grade of primary schools and 1st - 4th grades of secondary schools ofall types (four-year grammar schools; eight-year grammar schools; secondary vocational schoolswith and without school-leaving exam). Relationships with gender, school year, as well as parentaland peer support were also examined. The study used data from the ESPAD 2019 project, theresearch sample consisted of 9338 adolescents. The authors present the results of an analysis ofthe prevalence of bullying and cyberbullying. Although statistically significant, the relationshipsbetween examined variables showed small substantive significance. In terms of differences betweengroups, boys are more affected by video shaming on the Internet, girls are more bullied on socialnetworks; however, the differences are small in substantive significance. There were no differencesbetween older and younger students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychológia a patopsychológia dieťaťa
ISSN
0555-5574
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
52-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—