Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BULLYING AND CYBERBULLYING AMONG SLOVAK ADOLESCENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10433842" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10433842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=E4UI9snwWm" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=E4UI9snwWm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4149/ppd_202203" target="_blank" >10.4149/ppd_202203</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Šikanovanie a kyberšikanovanie slovenských adolescentov

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Štúdia skúma šikanovanie a kyberšikanovanie u detí staršieho školského veku - žiakov 9. ročníka základných škôl a 1-4. ročníka stredných škôl všetkých typov (4-ročné gymnáziá; 8- ročné gymnáziá; stredné odborné školy 4/5-ročné; stredné odborné školy 3-ročné) vo vzťahu k školským a rodičovským faktorom. V štúdii boli využité dáta z výskumu ESPAD 2019, výskumnú vzorku tvorilo 9338 študentov. Prezentujeme výsledky frekvenčnej analýzy prevalencie šikanovania, kyberšikanovania a protispoločenského správania. Zistili sme štatisticky významný, ale z hľadiska vecnej významnosti zanedbateľný vzťah medzi skúmanými premennými šikanovania, kyberšikanovania, školských a rodičovských faktorov. Medziskupinové porovnávanie preukázalo rozdiel v kyberšikanovaní a protispoločenskom správaní medzi chlapcami a dievčatami ako aj medzi staršími a mladšími žiakmi, rozdiely boli ale z hľadiska vecnej významnosti malé.

  • Název v anglickém jazyce

    BULLYING AND CYBERBULLYING AMONG SLOVAK ADOLESCENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The study examines bullying and cyberbullying among older school-agechildren - pupils of the 9th grade of primary schools and 1st - 4th grades of secondary schools ofall types (four-year grammar schools; eight-year grammar schools; secondary vocational schoolswith and without school-leaving exam). Relationships with gender, school year, as well as parentaland peer support were also examined. The study used data from the ESPAD 2019 project, theresearch sample consisted of 9338 adolescents. The authors present the results of an analysis ofthe prevalence of bullying and cyberbullying. Although statistically significant, the relationshipsbetween examined variables showed small substantive significance. In terms of differences betweengroups, boys are more affected by video shaming on the Internet, girls are more bullied on socialnetworks; however, the differences are small in substantive significance. There were no differencesbetween older and younger students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    52-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus