Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opportunities for Learning: Analysis of Czech Lower-Secondary Chemistry Textbook Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10444503" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10444503 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=X.DCmAaoQb" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=X.DCmAaoQb</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17344/acsi.2021.7245" target="_blank" >10.17344/acsi.2021.7245</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Opportunities for Learning: Analysis of Czech Lower-Secondary Chemistry Textbook Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tasks in Czech lower-secondary chemistry textbooks were analysed to describe their position in textbook chapters, required response type, overall task nature, as well as cognitive requirements. The results showed older textbooks contain task banks at the end of chapters suggest a transmissive teaching paradigm, whereas newer textbooks containing tasks within the chapters. As far as the nature of the tasks is concerned, a strong stereotypical genre was found in the chemistry textbooks. Most of the textbook tasks require open-ended answers and target: factual and conceptual knowledge remembering or procedure application. The authors therefore suggest several changes to the tasks, including their position in chapters, cognitive difficulty as well as the required response type in order to meet chemistry education goals.

  • Název v anglickém jazyce

    Opportunities for Learning: Analysis of Czech Lower-Secondary Chemistry Textbook Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    Tasks in Czech lower-secondary chemistry textbooks were analysed to describe their position in textbook chapters, required response type, overall task nature, as well as cognitive requirements. The results showed older textbooks contain task banks at the end of chapters suggest a transmissive teaching paradigm, whereas newer textbooks containing tasks within the chapters. As far as the nature of the tasks is concerned, a strong stereotypical genre was found in the chemistry textbooks. Most of the textbook tasks require open-ended answers and target: factual and conceptual knowledge remembering or procedure application. The authors therefore suggest several changes to the tasks, including their position in chapters, cognitive difficulty as well as the required response type in order to meet chemistry education goals.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA CHIMICA SLOVENICA [online]

  • ISSN

    1580-3155

  • e-ISSN

    1580-3155

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    359-370

  • Kód UT WoS článku

    000883415800012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85134785097