Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Language Acquisition Seen by a Russian-speaking Learner

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10444560" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10444560 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=D7yNaWbfut" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=D7yNaWbfut</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37493/2307-907X.2022.3.25" target="_blank" >10.37493/2307-907X.2022.3.25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Language Acquisition Seen by a Russian-speaking Learner

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses teaching Czech language to Russian speaking adolescent learners. The article is based on a research which focuses on the learners subjective perception of their second language acquisition. The topic, i. e. subjective perception of Czech language acquisition, has not been researched in detail yet. In our opinion, the topic is important, though, as the learner&apos;s subjective perception strongly affects the success of teaching. The research findings are based on semi-structured in-depth interviews with Russian speaking learners. The crucial findings are as follows: low metacognition among adolescent learners, predominantly passive approach towards second language acquisition and (subjectively perceived) demanding nature of oral language skills. At the end of the article some general didactic suggestions are offered.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Language Acquisition Seen by a Russian-speaking Learner

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses teaching Czech language to Russian speaking adolescent learners. The article is based on a research which focuses on the learners subjective perception of their second language acquisition. The topic, i. e. subjective perception of Czech language acquisition, has not been researched in detail yet. In our opinion, the topic is important, though, as the learner&apos;s subjective perception strongly affects the success of teaching. The research findings are based on semi-structured in-depth interviews with Russian speaking learners. The crucial findings are as follows: low metacognition among adolescent learners, predominantly passive approach towards second language acquisition and (subjectively perceived) demanding nature of oral language skills. At the end of the article some general didactic suggestions are offered.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vestnik Severo-Kavkazskogo Federalʹnogo Universiteta

  • ISSN

    2307-907X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3 (90)

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    190-196

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus