Znalosti základních pojmů z hygieny a epidemiologie u posluchačů studujících v programech celoživotního vzdělávání na Pedagogické fakultě UK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10447559" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10447559 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=J9Nc4~ORZr" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=J9Nc4~ORZr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Znalosti základních pojmů z hygieny a epidemiologie u posluchačů studujících v programech celoživotního vzdělávání na Pedagogické fakultě UK
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek informuje o průběžných výsledcích studie, která má za cíl prověřit úroveň vybraných základních znalostí z oblasti hygieny a epidemiologie u studentů na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy, v programu celoživotního vzdělávání orientovaném na výkon povolání. Dotazníkového šetření se dosud zúčastnilo 500 respondentů. Respondenti vyplňovali dotazník tvořený dvěma částmi, celkem 23 otázkami. První část se zaměřila na vybrané postoje a názory. Druhá část obsahovala didaktický test realizovaný prostřednictvím otevřených otázek. Správných odpovědí na otázky z didaktického testu ve sledovaném období 2020 - 2022 bylo o 14,9 % více než ve sledovaném období 2017 - 2019. Autorky článku si uvědomují, že vzhledem k pokračujícímu výzkumu nelze prezentované výzkumné šetření zobecňovat, ale již nyní se domnívají, že v návaznosti na legislativu a epidemiologické studie výskytu infekčních onemocnění, bude nutné konkrétně specifikovat obsah a podmínky realizace programu přípravy budoucích učitelů (absolventů kurzu celoživotního vzdělávání) v oblasti zdravotní gramotnosti na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy.
Název v anglickém jazyce
Knowledge of basic concepts from hygiene and epidemiology in students studying in lifelong learning programmes at the Faculty of Education Charles University
Popis výsledku anglicky
The paper informs about the interim results of the study, which aims to verify the level of selected basic knowledge in the field of hygiene and epidemiology among students at the Faculty of Education, Charles University, studying in the Lifelong Learning Programme for the performance of the profession. So far, 500 respondents have participated in the questionnaire survey. Respondents completed a questionnaire consisting of two parts, a total of 23 questions. The first part focused on selected attitudes, opinions and the second part contained a didactic test implemented through open questions. Correct answers from the didactic test in the monitored period 2020 - 2022 were 14.9% more than in the monitored period 2017 - 2019. The authors of the article are aware that due to the ongoing research, the presented research survey cannot be generalized, but they already believe that in connection with legislation and epidemiological studies of the incidence of infectious diseases, it will be necessary to specify specifically the content and conditions of the implementation of the program of preparation of future teachers (lifelong learning course graduates) in the field of health literacy at Charles University, Faculty of Education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30304 - Public and environmental health
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aplikovaná psychologie
ISSN
2336-8276
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
1038-1048
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—