Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Znalosti základních pojmů z hygieny a epidemiologie u posluchačů studujících v programech celoživotního vzdělávání na Pedagogické fakultě UK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10447559" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10447559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=J9Nc4~ORZr" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=J9Nc4~ORZr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Znalosti základních pojmů z hygieny a epidemiologie u posluchačů studujících v programech celoživotního vzdělávání na Pedagogické fakultě UK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek informuje o průběžných výsledcích studie, která má za cíl prověřit úroveň vybraných základních znalostí z oblasti hygieny a epidemiologie u studentů na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy, v programu celoživotního vzdělávání orientovaném na výkon povolání. Dotazníkového šetření se dosud zúčastnilo 500 respondentů. Respondenti vyplňovali dotazník tvořený dvěma částmi, celkem 23 otázkami. První část se zaměřila na vybrané postoje a názory. Druhá část obsahovala didaktický test realizovaný prostřednictvím otevřených otázek. Správných odpovědí na otázky z didaktického testu ve sledovaném období 2020 - 2022 bylo o 14,9 % více než ve sledovaném období 2017 - 2019. Autorky článku si uvědomují, že vzhledem k pokračujícímu výzkumu nelze prezentované výzkumné šetření zobecňovat, ale již nyní se domnívají, že v návaznosti na legislativu a epidemiologické studie výskytu infekčních onemocnění, bude nutné konkrétně specifikovat obsah a podmínky realizace programu přípravy budoucích učitelů (absolventů kurzu celoživotního vzdělávání) v oblasti zdravotní gramotnosti na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowledge of basic concepts from hygiene and epidemiology in students studying in lifelong learning programmes at the Faculty of Education Charles University

  • Popis výsledku anglicky

    The paper informs about the interim results of the study, which aims to verify the level of selected basic knowledge in the field of hygiene and epidemiology among students at the Faculty of Education, Charles University, studying in the Lifelong Learning Programme for the performance of the profession. So far, 500 respondents have participated in the questionnaire survey. Respondents completed a questionnaire consisting of two parts, a total of 23 questions. The first part focused on selected attitudes, opinions and the second part contained a didactic test implemented through open questions. Correct answers from the didactic test in the monitored period 2020 - 2022 were 14.9% more than in the monitored period 2017 - 2019. The authors of the article are aware that due to the ongoing research, the presented research survey cannot be generalized, but they already believe that in connection with legislation and epidemiological studies of the incidence of infectious diseases, it will be necessary to specify specifically the content and conditions of the implementation of the program of preparation of future teachers (lifelong learning course graduates) in the field of health literacy at Charles University, Faculty of Education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30304 - Public and environmental health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aplikovaná psychologie

  • ISSN

    2336-8276

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1038-1048

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus