Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Techniky kolegiálního sdílení ve školství očima školních psychologů a psycholožek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448102" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-sVuTyS7oC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-sVuTyS7oC</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366486.2022.1" target="_blank" >10.14712/23366486.2022.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Techniky kolegiálního sdílení ve školství očima školních psychologů a psycholožek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    169 školních psychologů a psycholožek se účastnilo dotazníkového šetření v rámci výzkumu technik kolegiálního sdílení ve školství. Šetření bylo součástí výzkumného projektu &quot;Supervize - prevence učitelského vyhoření&quot;. Cílem studie bylo zjistit, jakou roli hrají školní psychologové a psycholožky v poskytování kolegiálního sdílení na školách a jaký k němu mají postoj. Pro účely výzkumu byl vytvořen dotazník, který zahrnoval i možnost kvalitativních odpovědí. Organizované formy kolegiálního sdílení (supervize, intervize) probíhaly pouze na 21 % sledovaných škol. 90 % psychologů a psycholožek je ale považuje za důležité a domnívají se, že tyto postupy by měly být ve školství zaváděny. Za hlavní překážky v rozšíření profesního sdílení považují nezájem vyučujících a nedostatek času. Školní psychologové projevují zájem o vlastní supervizi a další vzdělávání v oblasti vedení supervizních technik.

  • Název v anglickém jazyce

    Collegiate sharing techniques in education through the eyes of school psychologists

  • Popis výsledku anglicky

    169 school psychologists participated in a questionnaire survey asking them about collegial sharing techniques in educational setting. The survey was part of the research project &quot;Supervision - prevention of teacher burnout&quot;. The aim of the study was to find out if school psychologists play a role in providing collegial sharing in schools and their attitude towards it. A questionnaire was created for the purposes of the research, it included quantitative and qualitative answers. Organized forms of collegial sharing (supervision and intervision) took place in only 21 percent of the monitored schools. However, 90 percent of participating school psychologists considered them important, and they believe that these techniques should be introduced to schools. They see the lack of time and interest in teachers as the main obstacles to the spread of these techniques in educational settings. School psychologists were interested in their own supervision and training in conducting of supervision or intervision.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000399" target="_blank" >TL01000399: Supervize - prevence učitelského vyhoření</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychologie pro praxi [online]

  • ISSN

    2336-6486

  • e-ISSN

    2336-6486

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    27-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus