METODA IDENTIFIKACE NADHODNOCOVANI VLASTNICH ZNALOSTI VE VYZKUMU PISA: PREHLEDOVA STUDIE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448615" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T4g8iRkK1D" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T4g8iRkK1D</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2022.11.2.2" target="_blank" >10.18355/PG.2022.11.2.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
METODA IDENTIFIKACE NADHODNOCOVANI VLASTNICH ZNALOSTI VE VYZKUMU PISA: PREHLEDOVA STUDIE
Popis výsledku v původním jazyce
Metoda identifikace nadhodnocování vlastních znalostí (MINa) je ve výzkumu často využívána. Vychází z reportované obeznámenosti respondenta s existujícími i neexistujícími položkami. Pro pedagogiku je důležitá její implementace do výzkumu PISA. Naším cílem je tematicky kategorizovat studie s PISA 2012 MINa daty, což dosud chybí. Identifikovali jsme pět kategorií: výuka matematiky, způsob odpovídání na dotazníkové položky, míra nečestného chování, (přehnané) sebevědomí a kontext studia nerovností mezi žáky. V dalším výzkumu může být metoda využita i v kontextu analýzy neukázněného chování žáků.
Název v anglickém jazyce
THE OVERCLAIMING TECHNIQUE IN THE PISA STUDY: A REVIEW STUDY
Popis výsledku anglicky
The overclaiming technique (OCT) is frequently used in research. It is based on analysis of reported familiarity with existing and non-existing items. The inclusion of the OCT in PISA is important for educational research. The aim of this article is to thematically categorize studies using PISA 2012 OCT data, which has not been done before. We identified five thematic categories: mathematics education, questionnaire surveys responding, dishonest behavior, (over)confidence, and inequalities between students. In future, the technique can be used in the context of school misbehavior research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA21-09064S" target="_blank" >GA21-09064S: Heterogenita ve způsobu odpovídaní v dotazníkových šetřeních napříč různými zeměmi, školami a skupinami studentů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slavonic Pedagogical Studies Journal [online]
ISSN
1339-9055
e-ISSN
1339-9055
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
192-212
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—