Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

METODA IDENTIFIKACE NADHODNOCOVANI VLASTNICH ZNALOSTI VE VYZKUMU PISA: PREHLEDOVA STUDIE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448615" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448615 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T4g8iRkK1D" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T4g8iRkK1D</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2022.11.2.2" target="_blank" >10.18355/PG.2022.11.2.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    METODA IDENTIFIKACE NADHODNOCOVANI VLASTNICH ZNALOSTI VE VYZKUMU PISA: PREHLEDOVA STUDIE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metoda identifikace nadhodnocování vlastních znalostí (MINa) je ve výzkumu často využívána. Vychází z reportované obeznámenosti respondenta s existujícími i neexistujícími položkami. Pro pedagogiku je důležitá její implementace do výzkumu PISA. Naším cílem je tematicky kategorizovat studie s PISA 2012 MINa daty, což dosud chybí. Identifikovali jsme pět kategorií: výuka matematiky, způsob odpovídání na dotazníkové položky, míra nečestného chování, (přehnané) sebevědomí a kontext studia nerovností mezi žáky. V dalším výzkumu může být metoda využita i v kontextu analýzy neukázněného chování žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    THE OVERCLAIMING TECHNIQUE IN THE PISA STUDY: A REVIEW STUDY

  • Popis výsledku anglicky

    The overclaiming technique (OCT) is frequently used in research. It is based on analysis of reported familiarity with existing and non-existing items. The inclusion of the OCT in PISA is important for educational research. The aim of this article is to thematically categorize studies using PISA 2012 OCT data, which has not been done before. We identified five thematic categories: mathematics education, questionnaire surveys responding, dishonest behavior, (over)confidence, and inequalities between students. In future, the technique can be used in the context of school misbehavior research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA21-09064S" target="_blank" >GA21-09064S: Heterogenita ve způsobu odpovídaní v dotazníkových šetřeních napříč různými zeměmi, školami a skupinami studentů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal [online]

  • ISSN

    1339-9055

  • e-ISSN

    1339-9055

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    192-212

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus