Kvalitativní longitudinální výzkum: vnímání změny a změna vnímání aktérů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448829" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalitativní longitudinální výzkum: vnímání změny a změna vnímání aktérů
Popis výsledku v původním jazyce
Kvalitativní longitudinální výzkum (QL) můžeme vymezit jako prospektivní sledování týchž jedinců nebo malých sociálních skupin v "reálném" čase a v jejich vývoji s využitím (převážně) kvalitativních výzkumných nástrojů. V kapitole popisujeme využití QL ve třech výzkumných projektech: vzhledem k omezenému rozsahu textu je hlavní pozornost věnována studii, jejímiž subjekty jsou žáci a objektem je přechod na střední školu se zaměřenímna odborné vzdělávání. Kapitola se při tom zaměřuje na výhody longitudinálního designu, ale také na praktické a etické problémy spojené mj. s udržením panelu (tedy opakovaným kontaktováním původně získaných respondentů a získáním dalších dat po uplynutí stanoveného času) zejména ve vztahu k rizikovým žákům.
Název v anglickém jazyce
Qualitative longitudinal research: perception of change and change of actors' perception
Popis výsledku anglicky
Qualitative longitudinal research (QL) can be defined as the prospective monitoring of the same individuals or small social groups in "real" time and in their development using (mainly) qualitative research tools. In the chapter, we describe the use of QL in three research projects: due to the limited scope of the text, the main attention is paid to the study, the subjects of which are pupils and the object is the transition to secondary school with on professional education. The chapter focuses on the advantages of the longitudinal design, but also the practical and ethical problems associated with, among other things, maintaining the panel (i.e. repeatedly contacting the initially obtained respondents and obtaining additional data after the specified time) especially in relation to at-risk pupils.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-19056S" target="_blank" >GA18-19056S: Faktory ovlivňující kognitivní a nekognitivní výsledky žáků ve středním odborném vzdělávání. Úloha pocitu akademické marnosti a kultury školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky
ISBN
978-80-7392-387-7
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
50-64
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Česká asociace pedagogického výzkumu
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—