Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvalitativní longitudinální výzkum: vnímání změny a změna vnímání aktérů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448829" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf" target="_blank" >https://capv.cz/wp-content/uploads/2022/12/Inspirace-pro-vyzkum-nahlednuti-do-metodologie-pedagogiky-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kvalitativní longitudinální výzkum: vnímání změny a změna vnímání aktérů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kvalitativní longitudinální výzkum (QL) můžeme vymezit jako prospektivní sledování týchž jedinců nebo malých sociálních skupin v &quot;reálném&quot; čase a v jejich vývoji s využitím (převážně) kvalitativních výzkumných nástrojů. V kapitole popisujeme využití QL ve třech výzkumných projektech: vzhledem k omezenému rozsahu textu je hlavní pozornost věnována studii, jejímiž subjekty jsou žáci a objektem je přechod na střední školu se zaměřenímna odborné vzdělávání. Kapitola se při tom zaměřuje na výhody longitudinálního designu, ale také na praktické a etické problémy spojené mj. s udržením panelu (tedy opakovaným kontaktováním původně získaných respondentů a získáním dalších dat po uplynutí stanoveného času) zejména ve vztahu k rizikovým žákům.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualitative longitudinal research: perception of change and change of actors' perception

  • Popis výsledku anglicky

    Qualitative longitudinal research (QL) can be defined as the prospective monitoring of the same individuals or small social groups in &quot;real&quot; time and in their development using (mainly) qualitative research tools. In the chapter, we describe the use of QL in three research projects: due to the limited scope of the text, the main attention is paid to the study, the subjects of which are pupils and the object is the transition to secondary school with on professional education. The chapter focuses on the advantages of the longitudinal design, but also the practical and ethical problems associated with, among other things, maintaining the panel (i.e. repeatedly contacting the initially obtained respondents and obtaining additional data after the specified time) especially in relation to at-risk pupils.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-19056S" target="_blank" >GA18-19056S: Faktory ovlivňující kognitivní a nekognitivní výsledky žáků ve středním odborném vzdělávání. Úloha pocitu akademické marnosti a kultury školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Inspirace pro výzkum: nahlédnutí do metodologie pedagogiky

  • ISBN

    978-80-7392-387-7

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    50-64

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Česká asociace pedagogického výzkumu

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly