Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The importance of Life skills in undergraduate and lifelong teacher education in the 21st century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448951" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The importance of Life skills in undergraduate and lifelong teacher education in the 21st century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An important part of the professional and personal development of a modern teacher in the21st century must be the building of his/her own social capital - so-called life skills, with anemphasis on the use of mindfulness techniques and the promotion of self-efficacy.In the context of new social trends and an increase in challenging life events, taking intoaccount the long-term pandemic situation and changes in the labor market, it is necessary tomodify the objectives and contents of pre-graduate teacher training and subsequent lifelonglearning courses in favor of promoting basic life skills. These must occupy a key position inthe structure of the professional and personal competencies of today&apos;s teachers, because onlythen can such teachers lead the educational process at all levels of education adequately andeffectively.The work focuses on the integration of basic life skills into the complex system ofcompetencies of teaching staff (with an overlap to other professions) and presents selectedtechniques that can be used in teachers&apos; education.

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of Life skills in undergraduate and lifelong teacher education in the 21st century

  • Popis výsledku anglicky

    An important part of the professional and personal development of a modern teacher in the21st century must be the building of his/her own social capital - so-called life skills, with anemphasis on the use of mindfulness techniques and the promotion of self-efficacy.In the context of new social trends and an increase in challenging life events, taking intoaccount the long-term pandemic situation and changes in the labor market, it is necessary tomodify the objectives and contents of pre-graduate teacher training and subsequent lifelonglearning courses in favor of promoting basic life skills. These must occupy a key position inthe structure of the professional and personal competencies of today&apos;s teachers, because onlythen can such teachers lead the educational process at all levels of education adequately andeffectively.The work focuses on the integration of basic life skills into the complex system ofcompetencies of teaching staff (with an overlap to other professions) and presents selectedtechniques that can be used in teachers&apos; education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Trends and Competencies in Vocational Education

  • ISBN

    978-1-73993-782-9

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    43-66

  • Počet stran knihy

    303

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing London

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly