Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počáteční výuka čtení a psaní během pandemie covid-19 z pohledu matek žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10449640" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10449640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=snCs_xDFrU" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=snCs_xDFrU</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2022.020" target="_blank" >10.5507/epd.2022.020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počáteční výuka čtení a psaní během pandemie covid-19 z pohledu matek žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumné šetření se věnuje průběhu distanční výuky čtení a psaní v prvních ročnících základních škol v době uzavření škol v České republice ve školním roce 2020/2021 z pohledu matek žáků. Cílem šetření bylo popsat zkušenosti a názory matek vztahující se k výuce počátečního čtení a psaní. V rámci šetření byly vedeny rozhovory s matkami šesti žáků prvních ročníků základních škol. Výsledky ukázaly, že distanční vzdělávání neovlivnilo kvalitu osvojování techniky čtení a psaní, pouze ji zpomalilo. Došlo však k poklesu zájmu žáků o čtení a k narušení jejich vztahu ke vzdělávání. Pro matky bylo obtížné motivovat děti k učení, pomáhat jim v případě potíží s technikou čtení a psaní a hodnotit jejich výsledky učení. Distanční vzdělávání naopak umožnilo individualizaci s ohledem na potřeby dětí a prohloubilo spolupráci školy a rodiny. Kladlo zvýšené nároky zejména na matky, které se musely intenzivně zapojit do vyučovacího procesu. V závěru příspěvek přináší obecná doporučení využitelná pro distanční i prezenční výuku čtení a psaní.

  • Název v anglickém jazyce

    Initial teaching of reading and writing during the covid-19 pandemic from the perspective of pupils' mothers

  • Popis výsledku anglicky

    The research study is devoted to the course of distance learning of reading and writing in the first years of primary schools during the closure of schools in the Czech Republic in the 2020/2021 school year from the perspective of the mothers of pupils. The aim of the survey was to describe the experiences and opinions of mothers related to the teaching of early reading and writing. As part of the investigation, interviews were conducted with the mothers of six pupils in the first years of primary schools. The results showed that distance education did not affect the quality of learning the reading and writing technique, it only slowed it down. However, there was a decline in pupils&apos; interest in reading and a disruption in their relationship to education. Mothers found it difficult to motivate children to learn, help them in case of difficulties with reading and writing techniques and evaluate their learning results. Distance education, on the other hand, enabled individualization with regard to children&apos;s needs and deepened the cooperation between school and family. It placed increased demands especially on mothers, who had to be intensively involved in the teaching process. In the end, the contribution provides general recommendations that can be used for distance and face-to-face teaching of reading and writing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium [on-line]

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

    1213-7499

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    39-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus