Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual co-teaching through the eyes of primary and secondary school students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10450820" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10450820 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual co-teaching through the eyes of primary and secondary school students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the topic of virtual co-teaching, which is a way of teaching in which one educator is physically present and the other is virtually present. Based on a qualitative study relying on methodological approaches of qualitative description, it presents authentic learners&apos; views on the implemented co-teaching lessons. The aim is to find out and describe how the participating pupils reflect on the lesson conducted by physical and virtual co-teaching, what benefits it brings them and what potential limitations they see in it. To achieve the objective, firstly, expert studies dealing with teaching effectiveness and effectiveness of co-teaching were analysed and then qualitative research was conducted in two primary and one secondary school. In the results section, we present the categories found, which vividly show how the students themselves perceive and reflect on the pedagogical process guided by the co-teaching method.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual co-teaching through the eyes of primary and secondary school students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the topic of virtual co-teaching, which is a way of teaching in which one educator is physically present and the other is virtually present. Based on a qualitative study relying on methodological approaches of qualitative description, it presents authentic learners&apos; views on the implemented co-teaching lessons. The aim is to find out and describe how the participating pupils reflect on the lesson conducted by physical and virtual co-teaching, what benefits it brings them and what potential limitations they see in it. To achieve the objective, firstly, expert studies dealing with teaching effectiveness and effectiveness of co-teaching were analysed and then qualitative research was conducted in two primary and one secondary school. In the results section, we present the categories found, which vividly show how the students themselves perceive and reflect on the pedagogical process guided by the co-teaching method.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000133" target="_blank" >TL03000133: Nová metoda vzdělávání pro 21. století: Virtual-Co-Teaching</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Everyday Life or Terra Incognita of Contemporary Education?

  • ISBN

    978-3-8471-1500-7

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    125-143

  • Počet stran knihy

    290

  • Název nakladatele

    V&amp;R unipress

  • Místo vydání

    Göttingen

  • Kód UT WoS kapitoly