Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osoby CODA - jejich identifikace v majoritní společnosti a minoritě Neslyšících

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10452131" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10452131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4oQR17eriA" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4oQR17eriA</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osoby CODA - jejich identifikace v majoritní společnosti a minoritě Neslyšících

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Slyšící děti neslyšících rodičů (CODA) se již ze své podstaty nacházejí na pomezí mezi kulturou slyšících a kulturou Neslyšících. Většině neslyšících rodičů se rodí slyšící děti, je tedy namístě pokusit se tuto bikulturnost uchopit. Naším cílem je zjistit, jak se v dětství CODA osob projevoval a jak je ovlivnil střet těchto kultur. Manifestace těchto kultur byla zkoumána v šesti dílčích oblastech v rámci rozvoje CODA dítěte. Hlavní výzkumnou metodou byly polostrukturované rozhovory se sedmi jedinci z cílové skupiny. Výstupem je souhrn doporučení na obecné úrovni, jakým způsobem k osobám CODA přistupovat a čeho se naopak ve vztahu k nim vyvarovat. Docházíme k závěru, že jedinci CODA nejsou touto bikulturností nijak negativně zasaženi, jsou schopni se do společnosti standardně začlenit a ze specifik svého dětství především profitovat.

  • Název v anglickém jazyce

    CODA individuals and their identification in the majority society and the Deaf minority

  • Popis výsledku anglicky

    Hearing children of deaf parents (CODA) are, by their very nature, on the border between the culture of the hearing and the culture of the Deaf. Most deaf parents have hearing children, so it is time to try to approach this iculture. Our goal is to fi nd out how CODA people manifested themselves as children and how the clash of these cultures aff ected them. Th e manifestation of these cultures was examined in six sub-areas within the childʼs CODA development. Th e main research method was semi-structured interviews with seven individuals from the target group. Th e output is a summary of recommendations at the general level on how to approach CODAs and what toavoid in relation to them. We come to the conclusion that CODA individuals are not negatively aff ected by this biculturalism; they are able to integrate into society in a standard way and above all to benefi t from the specifi cs of their childhood.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    87-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus