Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

František Sedlák's legacy to Czech and Slovak music pedagogy and music psychology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10455545" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10455545 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eqvsCGnHk8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eqvsCGnHk8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    František Sedlák's legacy to Czech and Slovak music pedagogy and music psychology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study analyses the role of František Sedlák (1916-2002) in the process of forming didactics of music education and music psychology as independent disciplines and teaching subjects at pedagogical faculties in the former Czechoslovakia. It traces the significant moments in his life that formed the basis of Sedlák&apos;s theoretical insight and useful practical experience. Sedlák&apos;s conception of the didactics of music education and music psychology is analysed in detail and the interconnection of music psychological and pedagogical approaches is emphasised.

  • Název v anglickém jazyce

    František Sedlák's legacy to Czech and Slovak music pedagogy and music psychology

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyses the role of František Sedlák (1916-2002) in the process of forming didactics of music education and music psychology as independent disciplines and teaching subjects at pedagogical faculties in the former Czechoslovakia. It traces the significant moments in his life that formed the basis of Sedlák&apos;s theoretical insight and useful practical experience. Sedlák&apos;s conception of the didactics of music education and music psychology is analysed in detail and the interconnection of music psychological and pedagogical approaches is emphasised.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paedagogia Musica

  • ISSN

    2788-2039

  • e-ISSN

    2788-2047

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    57-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus