František Sedlák's legacy to Czech and Slovak music pedagogy and music psychology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10455545" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10455545 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eqvsCGnHk8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eqvsCGnHk8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
František Sedlák's legacy to Czech and Slovak music pedagogy and music psychology
Popis výsledku v původním jazyce
The study analyses the role of František Sedlák (1916-2002) in the process of forming didactics of music education and music psychology as independent disciplines and teaching subjects at pedagogical faculties in the former Czechoslovakia. It traces the significant moments in his life that formed the basis of Sedlák's theoretical insight and useful practical experience. Sedlák's conception of the didactics of music education and music psychology is analysed in detail and the interconnection of music psychological and pedagogical approaches is emphasised.
Název v anglickém jazyce
František Sedlák's legacy to Czech and Slovak music pedagogy and music psychology
Popis výsledku anglicky
The study analyses the role of František Sedlák (1916-2002) in the process of forming didactics of music education and music psychology as independent disciplines and teaching subjects at pedagogical faculties in the former Czechoslovakia. It traces the significant moments in his life that formed the basis of Sedlák's theoretical insight and useful practical experience. Sedlák's conception of the didactics of music education and music psychology is analysed in detail and the interconnection of music psychological and pedagogical approaches is emphasised.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paedagogia Musica
ISSN
2788-2039
e-ISSN
2788-2047
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
57-72
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—