Curriculum development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10444760" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10444760 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.03024-4" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.03024-4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.03024-4" target="_blank" >10.1016/B978-0-12-818630-5.03024-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Curriculum development
Popis výsledku v původním jazyce
Curriculum development is conceived as a specific part of the broader curriculum-making process, performed on one level of an educational system, its outcome being a formal document, standard, or other curricular artifact. Curriculum planning and design are often used with a similar or the same meaning. Development at the national (macro) level is the main focus of this article. I argue that today, it is often more appropriate to speak about curriculum revisions or reviews. Despite their importance, these processes have been little studied and are also undertheorized.
Název v anglickém jazyce
Curriculum development
Popis výsledku anglicky
Curriculum development is conceived as a specific part of the broader curriculum-making process, performed on one level of an educational system, its outcome being a formal document, standard, or other curricular artifact. Curriculum planning and design are often used with a similar or the same meaning. Development at the national (macro) level is the main focus of this article. I argue that today, it is often more appropriate to speak about curriculum revisions or reviews. Despite their importance, these processes have been little studied and are also undertheorized.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-25137S" target="_blank" >GA15-25137S: Nadnárodní trendy v kurikulu školního vzdělávání a jejich působení v národním vzdělávacím systému</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
International Encyclopedia of Education
ISBN
978-0-12-818629-9
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
149-154
Počet stran knihy
8818
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Neuveden
Kód UT WoS kapitoly
—