Projektování jazykového kurikula na fakultách technického zaměření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F17%3A00534930" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/17:00534930 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1rZF4w6-NIDtKICcFv96IgxYLqCD9W4IL/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1rZF4w6-NIDtKICcFv96IgxYLqCD9W4IL/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projektování jazykového kurikula na fakultách technického zaměření
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou tvorby jazykového kurikula, jehož kvalita zpracování má nemalý vliv na celkový průběh jazykového kurzu, včetně získání určité úrovně jazykové kompetence. Jsou zde nastíněny různé přístupy k projektování jazykového kurikula a prezentovány výsledky výzkumu, jenž byl realizován na českých technických fakultách, a to v bakalářských studijních programech. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že tvorba jazykových kurikul na technických fakultách je přizpůsobena vlastnímu akademickému prostředí. Složení pracovních týmů, komunikativní přístup k výuce cizích jazyků, stávající kurikulum a snaha zvyšovat studentovu autonomii v procesu učení se cizímu jazyku jsou významnými faktory, které podstatně ovlivňují proces tvorby kurikul.
Název v anglickém jazyce
Language Curriculum Development at Technical Faculties
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of language curriculum whose quality influences the overall process of teaching and learning in language courses, as well as the development of student's language competence at a particular level. The article also describes different approaches to language curriculum development and presents results of the research, which was carried out in Bachelor Study Programmes of Czech technical faculties. Based on the statistically processed data, we might claim that language curriculum development at technical faculties is adjusted to their own academic environment. The composition of working teams, communicative approach to foreign language teaching, existing curriculum and effort to increase student's autonomy in the process of language teaching are significant factors substantially influencing language curriculum development.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
135-149
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—