Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00482678" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00482678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály ci

  • Název v anglickém jazyce

    The university management?s attitude to teaching foreign languages at Czech technical faculties

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is aimed at the attitude of heads of language centres to teaching foreign languages in Bachelor study programmes of Czech technical faculties. It is related to one of the sub-problems, which was explored in the doctoral thesis focused on language curriculum development in non-philological institutions of higher education. The solving of the sub problem was based on the concept of the state language policy of the Czech Republic at the tertiary level as well as on the concept of internationalization in education at selected technical faculties. In empirical research, a quantitative method was used. As we did not manage to find any adequate questionnaire, it was necessary to construct it. Based on the statistically processed data, we might claimthat the respondents prefer active knowledge of two foreign languages (1 of them is English). Most of them put particular stress on compulsory teaching of language for occupational purposes. They strongly support teaching of a wider rang

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z XX. výročí konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-620-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    549-559

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku