Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG43__%2F12%3A00482678" target="_blank" >RIV/60162694:G43__/12:00482678 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoj vysokoškolského managementu k výuce cizích jazyků na českých fakultách technického zaměření
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá otázkou postoje vedoucích jazykových pracovišť k výuce cizích jazyků v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Jedná se o jeden z dílčích problémů, jenž je zkoumán v rámci disertace zaměřené na projektování jazykového kurikula na vysokých školách nefilologického typu. Při práci na této problematice jsme se opírali o koncepci státní jazykové politiky České republiky a o pojetí internacionalizace ve vzdělání na vybraných fakultách technického zaměření. Pro řešení vymezeného problému byla zvolena kvantitativní metoda, a to dotazníkové šetření. Vzhledem k tomu, že se nám pro tuto oblast zkoumání nepodařilo najít adekvátní dotazník, bylo nutné ho vypracovat. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že respondenti upřednostňují aktivní znalost dvou cizích jazyků (jedním z nich by měla být angličtina). Většina z nich klade mimořádný důraz na povinnou výuku odborného jazyka. Velkou podporu má z jejich strany výuka širší škály ci
Název v anglickém jazyce
The university management?s attitude to teaching foreign languages at Czech technical faculties
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at the attitude of heads of language centres to teaching foreign languages in Bachelor study programmes of Czech technical faculties. It is related to one of the sub-problems, which was explored in the doctoral thesis focused on language curriculum development in non-philological institutions of higher education. The solving of the sub problem was based on the concept of the state language policy of the Czech Republic at the tertiary level as well as on the concept of internationalization in education at selected technical faculties. In empirical research, a quantitative method was used. As we did not manage to find any adequate questionnaire, it was necessary to construct it. Based on the statistically processed data, we might claimthat the respondents prefer active knowledge of two foreign languages (1 of them is English). Most of them put particular stress on compulsory teaching of language for occupational purposes. They strongly support teaching of a wider rang
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z XX. výročí konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
549-559
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—