Jazyková výuka na českých fakultách technického zaměření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F15%3A00531777" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/15:00531777 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazyková výuka na českých fakultách technického zaměření
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá zmapováním jazykové výuky v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že výuka povinného cizího jazyka je poskytována studentům všech fakult. Na většině technických fakult je povinný výhradně jeden cizí jazyk, kterým je na více než polovině z nich jazyk anglický. Na všech fakultách, které umožňují studentům volit si jeden povinný cizí jazyk individuálně podle jazykové nabídky instituce, je nabízen jazyk anglický a německý. Na třech čtvrtinách z nich je možné vybrat si jazyk francouzský a na dvou třetinách také jazyk ruský, španělský a český jazyk pro cizince. Tato realita koresponduje s možností volby cizích jazyků na vysokých školách v Evropě, kde rovněž dominuje výuka angličtiny.
Název v anglickém jazyce
Language Education at Czech Technical Faculties
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at finding out basic facts about language teaching in bachelor study programmes of Czech technical faculties. Based on the statistically processed data, we might claim that the teaching of one compulsory foreign language is provided by all faculties. At most technical faculties, only one foreign language is compulsory; at more than a half of them it is English. English and German are proposed at all the faculties which enable students to choose a compulsory language from the offer of the language centres. Three quarters of them offer French and two thirds also Russian, Spanish and Czech for foreigners. This reality corresponds with language options in European higher education, where English predominates as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC REVIEW
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
5-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—