Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazyková výuka na českých fakultách technického zaměření

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG38__%2F15%3A00531777" target="_blank" >RIV/60162694:G38__/15:00531777 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazyková výuka na českých fakultách technického zaměření

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá zmapováním jazykové výuky v bakalářském studijním programu na českých technických fakultách. Na základě statisticky zpracovaných dat je možné konstatovat, že výuka povinného cizího jazyka je poskytována studentům všech fakult. Na většině technických fakult je povinný výhradně jeden cizí jazyk, kterým je na více než polovině z nich jazyk anglický. Na všech fakultách, které umožňují studentům volit si jeden povinný cizí jazyk individuálně podle jazykové nabídky instituce, je nabízen jazyk anglický a německý. Na třech čtvrtinách z nich je možné vybrat si jazyk francouzský a na dvou třetinách také jazyk ruský, španělský a český jazyk pro cizince. Tato realita koresponduje s možností volby cizích jazyků na vysokých školách v Evropě, kde rovněž dominuje výuka angličtiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Language Education at Czech Technical Faculties

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is aimed at finding out basic facts about language teaching in bachelor study programmes of Czech technical faculties. Based on the statistically processed data, we might claim that the teaching of one compulsory foreign language is provided by all faculties. At most technical faculties, only one foreign language is compulsory; at more than a half of them it is English. English and German are proposed at all the faculties which enable students to choose a compulsory language from the offer of the language centres. Three quarters of them offer French and two thirds also Russian, Spanish and Czech for foreigners. This reality corresponds with language options in European higher education, where English predominates as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC REVIEW

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    5-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus