Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Rack for Memories. Between Theory and Praxis, the Real and the Digital

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10449251" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10449251 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1163/9789004685253_004" target="_blank" >https://doi.org/10.1163/9789004685253_004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/9789004685253_004" target="_blank" >10.1163/9789004685253_004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Rack for Memories. Between Theory and Praxis, the Real and the Digital

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter describes the starting points, duration and results of the pilot year of the course entitled The Contexts of Art, taught at the Department of Art Education at the Pedagogical Faculty, Charles University, and oriented towards visual production by art education candidates embedded within the context of contemporary art. The course was taught in the summer semester of the academic year 2021/22 by lecturers Vendula Fremlová (curator of contemporary art) and Michal Sedlák (sculptor). The topic of this year&apos;s course was the duality of the digital and real worlds, demonstrated by means of the visual depiction of memories and sharing it online through social media. The article interprets selected works of art that emerged during the course, as well as the final exhibition that offered a comprehensive presentation of the students&apos; works and establishes a connection between these interpretations and selected observations and theoretical studies from art theory, visual studies, social psychology, sociology, as well as the theories of communication and online interaction, primarily Goffman&apos;s performance metaphor and Hogan&apos;s exhibition metaphor.

  • Název v anglickém jazyce

    A Rack for Memories. Between Theory and Praxis, the Real and the Digital

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter describes the starting points, duration and results of the pilot year of the course entitled The Contexts of Art, taught at the Department of Art Education at the Pedagogical Faculty, Charles University, and oriented towards visual production by art education candidates embedded within the context of contemporary art. The course was taught in the summer semester of the academic year 2021/22 by lecturers Vendula Fremlová (curator of contemporary art) and Michal Sedlák (sculptor). The topic of this year&apos;s course was the duality of the digital and real worlds, demonstrated by means of the visual depiction of memories and sharing it online through social media. The article interprets selected works of art that emerged during the course, as well as the final exhibition that offered a comprehensive presentation of the students&apos; works and establishes a connection between these interpretations and selected observations and theoretical studies from art theory, visual studies, social psychology, sociology, as well as the theories of communication and online interaction, primarily Goffman&apos;s performance metaphor and Hogan&apos;s exhibition metaphor.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Arts Education: A Global Affair

  • ISBN

    978-90-04-68524-6

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    58-77

  • Počet stran knihy

    359

  • Název nakladatele

    Brill/Sense

  • Místo vydání

    Leiden

  • Kód UT WoS kapitoly