Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Initial Steps in Teaching Python at Lower Secondary School Using the Platform Codeboard.io

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10457140" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10457140 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-031-21970-2_19" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-031-21970-2_19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-21970-2_19" target="_blank" >10.1007/978-3-031-21970-2_19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Initial Steps in Teaching Python at Lower Secondary School Using the Platform Codeboard.io

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Even though there is a trend to integrate programming through Python into education in lower secondary schools, Python is usually assumed to be more appropriate for older students. Besides, few teaching guidelines or materials are offered to teachers on programming through Python at lower secondary schools. Therefore, this study in an ordinary public lower secondary school in Prague, Czech Republic, tested guidelines for introductory steps in teaching Python (using the platform Codeboard.io) to eighth-grade students (N = 60). The study aimed to investigate how programming in Python can be introduced in lower secondary schools and examine how suitable the programming in Python is for students aged 13-14. The teaching approach to Python was based on student&apos;s motivation to design their own game using RPG Maker. The authors found out that the key factors influencing lower secondary school students&apos; understanding of text-based programming languages are, primarily, a teacher&apos;s expertise in computer science and programming, a student&apos;s motivation and her/his previous experiences with programming.

  • Název v anglickém jazyce

    Initial Steps in Teaching Python at Lower Secondary School Using the Platform Codeboard.io

  • Popis výsledku anglicky

    Even though there is a trend to integrate programming through Python into education in lower secondary schools, Python is usually assumed to be more appropriate for older students. Besides, few teaching guidelines or materials are offered to teachers on programming through Python at lower secondary schools. Therefore, this study in an ordinary public lower secondary school in Prague, Czech Republic, tested guidelines for introductory steps in teaching Python (using the platform Codeboard.io) to eighth-grade students (N = 60). The study aimed to investigate how programming in Python can be introduced in lower secondary schools and examine how suitable the programming in Python is for students aged 13-14. The teaching approach to Python was based on student&apos;s motivation to design their own game using RPG Maker. The authors found out that the key factors influencing lower secondary school students&apos; understanding of text-based programming languages are, primarily, a teacher&apos;s expertise in computer science and programming, a student&apos;s motivation and her/his previous experiences with programming.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teaching Coding in K-12 Schools : Research and Application

  • ISBN

    978-3-031-21969-6

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    289-304

  • Počet stran knihy

    436

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly