Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation in preparation of teachers-to-be for their profession

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517562" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517562 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.0643" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.0643</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2017.0643" target="_blank" >10.21125/iceri.2017.0643</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation in preparation of teachers-to-be for their profession

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Preparation for a teacher&apos;s profession is realized in Europe based on different models and scenarios. The text of the paper will name and describe the reflective model of teacher training at the Faculty of Humanities at Tomas Bata University in Zlín, which from the outset monitors the motivation and identity of the teacher of primary education. We want to contribute to the study of the requirements for preparation for the teaching profession, which respect the personality of the student from the beginning of the studies. It will describe identified factors of motivation for the profession in the first year of study. It will assess the developmental and risk factors that occur in students at the entrance to the professional teacher&apos;s course. A research survey was carried out by 18 students of the first year of a branch of study Lower Primary School Teacher Training through of the thematic writing method. The results suggest that the motive for the profession is usually long-term. Other important factors in the choice of the teacher&apos;s profession are role models, communication from practice teachers, student awareness of deeper values and the mission of the profession, as well as their own experience with teaching or remedial lessons.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation in preparation of teachers-to-be for their profession

  • Popis výsledku anglicky

    Preparation for a teacher&apos;s profession is realized in Europe based on different models and scenarios. The text of the paper will name and describe the reflective model of teacher training at the Faculty of Humanities at Tomas Bata University in Zlín, which from the outset monitors the motivation and identity of the teacher of primary education. We want to contribute to the study of the requirements for preparation for the teaching profession, which respect the personality of the student from the beginning of the studies. It will describe identified factors of motivation for the profession in the first year of study. It will assess the developmental and risk factors that occur in students at the entrance to the professional teacher&apos;s course. A research survey was carried out by 18 students of the first year of a branch of study Lower Primary School Teacher Training through of the thematic writing method. The results suggest that the motive for the profession is usually long-term. Other important factors in the choice of the teacher&apos;s profession are role models, communication from practice teachers, student awareness of deeper values and the mission of the profession, as well as their own experience with teaching or remedial lessons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2017 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-6957-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2184-2193

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Sevila

  • Datum konání akce

    16. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000429975302041