Spolupráce sociálního pedagoga a sociálního pracovníka u žáků s poruchami chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465092" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465092 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fHgFjMZ.Mj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fHgFjMZ.Mj</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spolupráce sociálního pedagoga a sociálního pracovníka u žáků s poruchami chování
Popis výsledku v původním jazyce
Práce s žáky s poruchou chování (dnes už s náročným chováním) je v současné době stále aktuální téma, protože se jedná o součást vzdělávání. V ČR je inkluzivní přístup procesem, ve kterém je třeba stále hledat limity, aby jej bylo možno více zkvalitnit. Pro práci v inkluzivní třídě je stanovený speciální pedagog, na práci s žáky s poruchou chování se specializuje sociální pedagog, který v současné době není součástí právního systému země. Pedagog se musí s edukací žáků s poruchami chování vypořádat individuálně. Má možnost využít služeb školního psychologa či výchovného poradce a oslovit pedagogicko-psychologickou poradnu (PPP). Při vzdělávání žáků s poruchami chování je klíčová spolupráce speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, školního psychologa, výchovného poradce, školního metodika prevence a sociálního pracovníka. Spolupráce je důležitá v oblasti organizací, jako jsou speciální pedagogická centra, střediska výchovné péče, odbor sociálně-právní ochrany dětí, výchovné ústavy, diagnostické ústavy, Policie ČR apod. Dále je žádoucí v rámci celoživotního vzdělávání neustále doplňovat znalosti o této specifické skupině žáků.
Název v anglickém jazyce
Cooperation of social pedagogy and social work in the process of inclusive education for students with behavioral disorders
Popis výsledku anglicky
Working with students with behavioral disorders (now with challenging behavior) is currently still a topical topic, as it is a part of education. In the Czech Republic, an inclusive approach is a process in which limits must always be sought so that it can be further improved. A special pedagogue is assigned to work in an inclusive class, and a social pedagogue specializes in working with students with behavioral disorders, who is currently not part of the country's legal system. The teacher must deal with the education of students with behavioral disorders individually. He has the possibility to use the services of a school psychologist or an educational consultant and contact the pedagogical-psychological counseling center (PPP). In the education of pupils with behavioral disorders, the cooperation of a special pedagogue, a social pedagogue, a school psychologist, an educational consultant, a school prevention methodologist and a social worker is key. Cooperation is important in the field of organizations such as special pedagogic centers, educational care centers, the department of social and legal protection of children, educational institutes, diagnostic institutes, the Police of the Czech Republic, etc. It is also desirable to constantly supplement knowledge about this specific group of pupils as part of lifelong education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
1805-8825
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
29-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—