Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spolupráce sociálního pedagoga a sociálního pracovníka u žáků s poruchami chování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465092" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fHgFjMZ.Mj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fHgFjMZ.Mj</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spolupráce sociálního pedagoga a sociálního pracovníka u žáků s poruchami chování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce s žáky s poruchou chování (dnes už s náročným chováním) je v současné době stále aktuální téma, protože se jedná o součást vzdělávání. V ČR je inkluzivní přístup procesem, ve kterém je třeba stále hledat limity, aby jej bylo možno více zkvalitnit. Pro práci v inkluzivní třídě je stanovený speciální pedagog, na práci s žáky s poruchou chování se specializuje sociální pedagog, který v současné době není součástí právního systému země. Pedagog se musí s edukací žáků s poruchami chování vypořádat individuálně. Má možnost využít služeb školního psychologa či výchovného poradce a oslovit pedagogicko-psychologickou poradnu (PPP). Při vzdělávání žáků s poruchami chování je klíčová spolupráce speciálního pedagoga, sociálního pedagoga, školního psychologa, výchovného poradce, školního metodika prevence a sociálního pracovníka. Spolupráce je důležitá v oblasti organizací, jako jsou speciální pedagogická centra, střediska výchovné péče, odbor sociálně-právní ochrany dětí, výchovné ústavy, diagnostické ústavy, Policie ČR apod. Dále je žádoucí v rámci celoživotního vzdělávání neustále doplňovat znalosti o této specifické skupině žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Cooperation of social pedagogy and social work in the process of inclusive education for students with behavioral disorders

  • Popis výsledku anglicky

    Working with students with behavioral disorders (now with challenging behavior) is currently still a topical topic, as it is a part of education. In the Czech Republic, an inclusive approach is a process in which limits must always be sought so that it can be further improved. A special pedagogue is assigned to work in an inclusive class, and a social pedagogue specializes in working with students with behavioral disorders, who is currently not part of the country&apos;s legal system. The teacher must deal with the education of students with behavioral disorders individually. He has the possibility to use the services of a school psychologist or an educational consultant and contact the pedagogical-psychological counseling center (PPP). In the education of pupils with behavioral disorders, the cooperation of a special pedagogue, a social pedagogue, a school psychologist, an educational consultant, a school prevention methodologist and a social worker is key. Cooperation is important in the field of organizations such as special pedagogic centers, educational care centers, the department of social and legal protection of children, educational institutes, diagnostic institutes, the Police of the Czech Republic, etc. It is also desirable to constantly supplement knowledge about this specific group of pupils as part of lifelong education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální pedagogika

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

    1805-8825

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    29-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus