Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video in Blendend Teacher Education: A Tool for Practicing Teaching Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10473689" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10473689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=KVCnYCpwc_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=KVCnYCpwc_</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18690/rei.2993" target="_blank" >10.18690/rei.2993</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video in Blendend Teacher Education: A Tool for Practicing Teaching Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents a case study of using videos to develop primary school student teachers&apos; skills when analysing teaching. It is based on a content analysis of teaching observations, students&apos; written work, teacher feedback, curriculum, student evaluation, and teacher interviews. The research results show that using video is meaningful and motivating to student and university teachers. However, students rarely draw on theoretical knowledge in analysing the situations. To connect theory and practice, it is desirable to consistently apply the requirement to reflect on observed phenomena with the underpinning of theory and to strengthen the connections between theoretical and practical courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Video in Blendend Teacher Education: A Tool for Practicing Teaching Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a case study of using videos to develop primary school student teachers&apos; skills when analysing teaching. It is based on a content analysis of teaching observations, students&apos; written work, teacher feedback, curriculum, student evaluation, and teacher interviews. The research results show that using video is meaningful and motivating to student and university teachers. However, students rarely draw on theoretical knowledge in analysing the situations. To connect theory and practice, it is desirable to consistently apply the requirement to reflect on observed phenomena with the underpinning of theory and to strengthen the connections between theoretical and practical courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revija za Elementarno Izobraževanje

  • ISSN

    1855-4431

  • e-ISSN

    2350-4803

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    441-455

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85180315609