Video in Blendend Teacher Education: A Tool for Practicing Teaching Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10473689" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10473689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=KVCnYCpwc_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=KVCnYCpwc_</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18690/rei.2993" target="_blank" >10.18690/rei.2993</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Video in Blendend Teacher Education: A Tool for Practicing Teaching Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents a case study of using videos to develop primary school student teachers' skills when analysing teaching. It is based on a content analysis of teaching observations, students' written work, teacher feedback, curriculum, student evaluation, and teacher interviews. The research results show that using video is meaningful and motivating to student and university teachers. However, students rarely draw on theoretical knowledge in analysing the situations. To connect theory and practice, it is desirable to consistently apply the requirement to reflect on observed phenomena with the underpinning of theory and to strengthen the connections between theoretical and practical courses.
Název v anglickém jazyce
Video in Blendend Teacher Education: A Tool for Practicing Teaching Analysis
Popis výsledku anglicky
The article presents a case study of using videos to develop primary school student teachers' skills when analysing teaching. It is based on a content analysis of teaching observations, students' written work, teacher feedback, curriculum, student evaluation, and teacher interviews. The research results show that using video is meaningful and motivating to student and university teachers. However, students rarely draw on theoretical knowledge in analysing the situations. To connect theory and practice, it is desirable to consistently apply the requirement to reflect on observed phenomena with the underpinning of theory and to strengthen the connections between theoretical and practical courses.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Revija za Elementarno Izobraževanje
ISSN
1855-4431
e-ISSN
2350-4803
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
441-455
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85180315609