Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integration of STEM education into the undergraduate teacher training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10478325" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10478325 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kSYTLGfkEj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=kSYTLGfkEj</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.53349/resource.2024.is1.a1246" target="_blank" >10.53349/resource.2024.is1.a1246</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integration of STEM education into the undergraduate teacher training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although teachers&apos; opinions on implementing integrated thematic education in schools (its incorporation into traditional teaching) and designi ng school curricula based on cross-curricular relations are different, its application in the educational process undoubtedly brings various benefits. The authors deal with the possibilities of integrating STEM topics teaching into pre-gradual teacher training. For this purpose, unique teaching materials were created in the frame of an international project. Primary attention within the paper is paid to the presentation of these materials. However, the authors deal more specifically with teaching materials supporting firstly technology and engineering education. In this context, topical and pedagogical aspects of overlaps of these two areas are pointed out.

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of STEM education into the undergraduate teacher training

  • Popis výsledku anglicky

    Although teachers&apos; opinions on implementing integrated thematic education in schools (its incorporation into traditional teaching) and designi ng school curricula based on cross-curricular relations are different, its application in the educational process undoubtedly brings various benefits. The authors deal with the possibilities of integrating STEM topics teaching into pre-gradual teacher training. For this purpose, unique teaching materials were created in the frame of an international project. Primary attention within the paper is paid to the presentation of these materials. However, the authors deal more specifically with teaching materials supporting firstly technology and engineering education. In this context, topical and pedagogical aspects of overlaps of these two areas are pointed out.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&amp;E-SOURCE

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    108-116

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus