Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The educational process on the elementary school and its possibility for the outdoor education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F08%3A00033359" target="_blank" >RIV/00216224:14510/08:00033359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The educational process on the elementary school and its possibility for the outdoor education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational process at outdoor activities depends primarily on specific impulses which are realized in this environment. In the school environment at Elementary School there is relatively small space for these activities. General impulse may be used within interdisciplinary teaching of various educational areas by help of the integrated topic learning. This tendency is recommended by the new Framework educational program for the Elementary School, where two curricula - subject and integrated are recommended. The basic problem for using the Integrated curriculum at the Elementary School is readiness of the teachers for this kind of teaching. The most suitable way how to expand the Integrated topic learning into School education plan is its inclusion into the education in subject didactics at respective Faculties.

  • Název v anglickém jazyce

    The educational process on the elementary school and its possibility for the outdoor education

  • Popis výsledku anglicky

    Educational process at outdoor activities depends primarily on specific impulses which are realized in this environment. In the school environment at Elementary School there is relatively small space for these activities. General impulse may be used within interdisciplinary teaching of various educational areas by help of the integrated topic learning. This tendency is recommended by the new Framework educational program for the Elementary School, where two curricula - subject and integrated are recommended. The basic problem for using the Integrated curriculum at the Elementary School is readiness of the teachers for this kind of teaching. The most suitable way how to expand the Integrated topic learning into School education plan is its inclusion into the education in subject didactics at respective Faculties.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Outdoor Activities

  • ISSN

    1802-3908

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    I.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1.

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus