Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah učiva a žákovských znalostí z českého jazyka u žáků 2. a 3. ročníku základní školy v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10481465" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10481465 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zAi1oxb07F" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zAi1oxb07F</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2024.23.5.20-34" target="_blank" >10.54937/ssf.2024.23.5.20-34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah učiva a žákovských znalostí z českého jazyka u žáků 2. a 3. ročníku základní školy v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek analyzuje znalosti z českého jazyka žáků, kteří se zúčastnili testování v rámci projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti na začátku povinné školní docházky realizovaného na Pedagogické fakultě UK ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Jihočeské univerzity. Výzkumný soubor tvořilo 661 žáků a žákyň z 29 základních škol na území Prahy, Středočeského kraje a Jihočeského kraje. V této výzkumné výseči se věnujeme výsledkům žáků v řešení tzv. uzavřených úloh zaměřených na procedurální lingvistické znalosti žáků. Žákovské znalosti jsme ověřovali prostřednictvím didaktických testů ve 2. a 3. ročníku základní školy. Zjištěná data jsme podrobili analýze s cílem zjistit, jaká je úroveň znalostí v oblastech jazykového učivo osvojovaného v 2. a 3. ročníku základní školy, v jakém učivu žáci nejčastěji chybují, a výsledky porovnat s nastavenými výstupy v RVP. Ukázalo se, že nejlépe žáci ovládají učivo o počtu písmen, naopak nejhorší výsledky vykázaly úlohy orientované na znalosti vyjmenovaných slov a obojetných souhlásek.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship Between the Curriculum and Czech Language Knowledge Among 2nd and 3rd Year Primary School Pupils in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses the Czech language knowledge of pupils who took part in the testing within the project &quot;Teachers&apos; Understanding of the Causes of School Failure at the Beginning of Primary School&quot; implemented at the Faculty of Education, Charles University. The research sample consisted of 661 pupils from 29 primary schools in Prague, the Central Bohemia Region and the South Bohemia Region. Pupils&apos; knowledge was verified through didactic tests in the 2nd and 3rd year of primary school. We analysed the data to determine the level of knowledge in the areas of language learning in the 2nd and 3rd year of primary school, to find out in which areas pupils most often make mistakes, and to compare the results with the set outcomes in the RVP. It turned out that the pupils have the best knowledge of the syllabic structure of words and the so-called double consonants, while the worst results were shown by tasks oriented to the knowledge of syllabic structure of words.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae, Universitas Catholica Ružomberok

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    20-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus