Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Epistemic Cognition Triangulated: What Can We Learn about the Theory of Epistemic Beliefs in History from Reassessment of Its Measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10483442" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10483442 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/19194951:_____/24:N0000019 RIV/00216208:11640/24:00600286

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-58056-7?page=2#toc" target="_blank" >https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-58056-7?page=2#toc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Epistemic Cognition Triangulated: What Can We Learn about the Theory of Epistemic Beliefs in History from Reassessment of Its Measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors delve into the potential of the theory of epistemic beliefs in history education. While the theory&apos;s conceptual language and perspective are helpful, the primary corresponding measurement tool fails to distinguish between general and situational epistemic beliefs. Drawing on their evaluation of a large-scale history education intervention in Czechia, the authors discuss the ontological and epistemic issues related to the theory&apos;s understanding and measuring of epistemic beliefs and present and enhancement of the theory of epistemic beliefs building on the existing probes into the phenomenon of epistemic wobbling.

  • Název v anglickém jazyce

    Epistemic Cognition Triangulated: What Can We Learn about the Theory of Epistemic Beliefs in History from Reassessment of Its Measurement

  • Popis výsledku anglicky

    The authors delve into the potential of the theory of epistemic beliefs in history education. While the theory&apos;s conceptual language and perspective are helpful, the primary corresponding measurement tool fails to distinguish between general and situational epistemic beliefs. Drawing on their evaluation of a large-scale history education intervention in Czechia, the authors discuss the ontological and epistemic issues related to the theory&apos;s understanding and measuring of epistemic beliefs and present and enhancement of the theory of epistemic beliefs building on the existing probes into the phenomenon of epistemic wobbling.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teachers and the Epistemology of History

  • ISBN

    978-3-031-58055-0

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    307-324

  • Počet stran knihy

    376

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Kód UT WoS kapitoly