Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transformation of Teaching through Co-teaching and Innovative Methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10486411" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10486411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=six4lx099S" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=six4lx099S</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/atd-2024-0017" target="_blank" >10.2478/atd-2024-0017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transformation of Teaching through Co-teaching and Innovative Methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Introduction: The integration of digital technologies and virtual co-teaching has become a common practice in education. This was accelerated by the COVID-19 pandemic. These innovations play a key role in addressing global challenges and are a response to digital advances to which primary and secondary schools need to adaptively respond.Methods: The study used thematic analysis and a scoping review to investigate the effectiveness of virtual co-teaching in primary and secondary schools, with a focus on new digital technologies and artificial intelligence.Results: The results show that virtual co-teaching supported by the use of artificial intelligence is an effective alternative to traditional teaching methods that increases both the efficiency and flexibility of the learning process. Further research is necessary to show new possibilities and optimize the use of this method in formal education.Discussion: Pupils should be divided into smaller groups, respecting their individual needs, abilities, and speed of learning. Artificial Intelligence assistants should be involved to support teachers and pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Transformation of Teaching through Co-teaching and Innovative Methods

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: The integration of digital technologies and virtual co-teaching has become a common practice in education. This was accelerated by the COVID-19 pandemic. These innovations play a key role in addressing global challenges and are a response to digital advances to which primary and secondary schools need to adaptively respond.Methods: The study used thematic analysis and a scoping review to investigate the effectiveness of virtual co-teaching in primary and secondary schools, with a focus on new digital technologies and artificial intelligence.Results: The results show that virtual co-teaching supported by the use of artificial intelligence is an effective alternative to traditional teaching methods that increases both the efficiency and flexibility of the learning process. Further research is necessary to show new possibilities and optimize the use of this method in formal education.Discussion: Pupils should be divided into smaller groups, respecting their individual needs, abilities, and speed of learning. Artificial Intelligence assistants should be involved to support teachers and pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Educationis Generalis

  • ISSN

    2585-741X

  • e-ISSN

    2585-7444

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    41-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus