Development of Preliteracy in Preschool Education in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10487310" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10487310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T6ld2LzViN" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T6ld2LzViN</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/02702711.2024.2425097" target="_blank" >10.1080/02702711.2024.2425097</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of Preliteracy in Preschool Education in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The level of reading competency in children makes a difference in their academic progress, and subsequently such progress influences their quality of life. The excellence of pre-primary education is based on curricular and procedural quality. The aim of the research was to find out how preschool teachers develop reading literacy in preschool children in the Czech Republic and how they understand the concept of preliteracy.
Název v anglickém jazyce
Development of Preliteracy in Preschool Education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The level of reading competency in children makes a difference in their academic progress, and subsequently such progress influences their quality of life. The excellence of pre-primary education is based on curricular and procedural quality. The aim of the research was to find out how preschool teachers develop reading literacy in preschool children in the Czech Republic and how they understand the concept of preliteracy.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Reading Psychology
ISSN
0270-2711
e-ISSN
1521-0685
Svazek periodika
46
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
1-17
Kód UT WoS článku
001353215200001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85209663436