Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning to solve word problems with understanding

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10489850" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10489850 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/oso/9780192869647.003.0008" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1093/oso/9780192869647.003.0008</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/oso/9780192869647.003.0008" target="_blank" >10.1093/oso/9780192869647.003.0008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning to solve word problems with understanding

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Word problems have been investigated in mathematics education research for many decades and standpoints. Topics researched by SEMT authors roughly fit into four broad categories. The first investigates the characteristics of pupils and how these affect their ability to solve these problems (e.g. being strong or weak in mathematics). The second focuses on variables that make word problems difficult (e.g. order of the data, context, language consistency). The most attention has been given to the third category, studies on the effect of different instructional methods on pupils&apos; problem-solving ability. The fourth category is lack of attention to effects of classroom-related conditions on pupils&apos; ability to solve word problems. This chapter summarizes the main results of SEMT presentations on word problems in which methodology is presented. These results are discussed against outcomes from international research. Three meta-analyses of studies of word problems are used towards this aim.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning to solve word problems with understanding

  • Popis výsledku anglicky

    Word problems have been investigated in mathematics education research for many decades and standpoints. Topics researched by SEMT authors roughly fit into four broad categories. The first investigates the characteristics of pupils and how these affect their ability to solve these problems (e.g. being strong or weak in mathematics). The second focuses on variables that make word problems difficult (e.g. order of the data, context, language consistency). The most attention has been given to the third category, studies on the effect of different instructional methods on pupils&apos; problem-solving ability. The fourth category is lack of attention to effects of classroom-related conditions on pupils&apos; ability to solve word problems. This chapter summarizes the main results of SEMT presentations on word problems in which methodology is presented. These results are discussed against outcomes from international research. Three meta-analyses of studies of word problems are used towards this aim.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Elementary mathematics teaching: Insights from 30 years of the Symposia on Elementary Mathematics Teaching (SEMT)

  • ISBN

    978-0-19-286964-7

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    121-140

  • Počet stran knihy

    321

  • Název nakladatele

    Oxford University Press

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Kód UT WoS kapitoly