Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah dětí s intelektovým postižením k tělesné výchově a sportu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F11%3A10108883" target="_blank" >RIV/00216208:11510/11:10108883 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah dětí s intelektovým postižením k tělesné výchově a sportu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem práce bylo zjistit vztah dětí s intelektovým postižením k tělesné výchově a sportu. Výzkumu se zúčastnilo celkem 59 žáků (20 dívek a 39 chlapců, průměrný věk 13,85 let) pražských základních škol praktických a 26 žáků (12 dívek a 14 chlapců, průměrný věk 15,80 let) pražských základních škol speciálních. K posouzení vztahu k tělesné výchově a sportu byl použit nestandardizovaný dotazník, obsahující strukturované i nestrukturované položky. Šetření ukázalo, že školní tělesnou výchovu mají dotazovaní žáci celkem v oblibě, žáci základních škol praktických mají nejraději sportovní hry, zatímco u žáků základních škol speciálních s podivem vede v oblíbenosti náplně vyučovací jednotky rozcvička. Výzkum nepotvrdil předpokládaný příliš malý zájem žáků speciálních škol o pohybové aktivity ve volném čase. Pro většinu žáků s intelektových postižením je však školní tělesná výchova jediným místem jejich aktivního pohybového vyžití, proto by jí měla být v kurikulu věnována dostatečná pozornost.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitude of children with intellectual disabilites towards physical education and sport

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper was to estimate the attitude of children with intellectual disabilities towards physical education and sport. 59 pupils(20 girls and 39 boys, mean age 13.85 years) from Prague basic practical schools and 26 pupils (12 girls and 14 boys, mean age 15.80 years) from Prague basic special schools participated in the research. In order to evaluate the attitude towards physical education and sport a non-standardized questionnaire was used. The survey demonstrated that pupils quite enjoy physical education. Pupils from basic practical schools preferred sports games, while pupils from basic special schools surprisingly prefer warm-up exercises. The research was not able to confirm even a small interest from special school pupils in physicalactivities during their free time. Physical education in schools is the only place where the majority of pupils with intellectual disabilities can find their locomotive self-realization. This is why curricula should give sunstantial effo

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    8-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus