Vztah dětí s intelektovým postižením k tělesné výchově a sportu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F11%3A10108883" target="_blank" >RIV/00216208:11510/11:10108883 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vztah dětí s intelektovým postižením k tělesné výchově a sportu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem práce bylo zjistit vztah dětí s intelektovým postižením k tělesné výchově a sportu. Výzkumu se zúčastnilo celkem 59 žáků (20 dívek a 39 chlapců, průměrný věk 13,85 let) pražských základních škol praktických a 26 žáků (12 dívek a 14 chlapců, průměrný věk 15,80 let) pražských základních škol speciálních. K posouzení vztahu k tělesné výchově a sportu byl použit nestandardizovaný dotazník, obsahující strukturované i nestrukturované položky. Šetření ukázalo, že školní tělesnou výchovu mají dotazovaní žáci celkem v oblibě, žáci základních škol praktických mají nejraději sportovní hry, zatímco u žáků základních škol speciálních s podivem vede v oblíbenosti náplně vyučovací jednotky rozcvička. Výzkum nepotvrdil předpokládaný příliš malý zájem žáků speciálních škol o pohybové aktivity ve volném čase. Pro většinu žáků s intelektových postižením je však školní tělesná výchova jediným místem jejich aktivního pohybového vyžití, proto by jí měla být v kurikulu věnována dostatečná pozornost.
Název v anglickém jazyce
Attitude of children with intellectual disabilites towards physical education and sport
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper was to estimate the attitude of children with intellectual disabilities towards physical education and sport. 59 pupils(20 girls and 39 boys, mean age 13.85 years) from Prague basic practical schools and 26 pupils (12 girls and 14 boys, mean age 15.80 years) from Prague basic special schools participated in the research. In order to evaluate the attitude towards physical education and sport a non-standardized questionnaire was used. The survey demonstrated that pupils quite enjoy physical education. Pupils from basic practical schools preferred sports games, while pupils from basic special schools surprisingly prefer warm-up exercises. The research was not able to confirm even a small interest from special school pupils in physicalactivities during their free time. Physical education in schools is the only place where the majority of pupils with intellectual disabilities can find their locomotive self-realization. This is why curricula should give sunstantial effo
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
8-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—