Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes of attitudes towards inclusion in the physical education after experiencing the educational programme Paralympic school day

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F21%3A73607619" target="_blank" >RIV/61989592:15510/21:73607619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://10.5507/epd.2021.016" target="_blank" >http://10.5507/epd.2021.016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2021.016" target="_blank" >10.5507/epd.2021.016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes of attitudes towards inclusion in the physical education after experiencing the educational programme Paralympic school day

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to find out to what extent do the cognitive attitudes of selected primary and lower secondary school pupils towards pupils with disabilities and attitudes to the inclusive physical education (PE) change after they experience the educational programme Paralympic school day (PSD). In total, 78 pupils (37 boys and 41 girls) aged from 9 to 14 (mean age 12.72±1.22) participated in the research. In order to perform the presented research, the questionnaires CAIPECZ (attitudes towards the inclusive PE) and ACL (cognitive attitudes towards people with disabilities) were used. The change in the pupils’ attitudes was assessed in the span of three weeks (before and after they experienced PSD). From the results of the performed study, it may be concluded that when the pupils went through PSD, they statistically significantly p &lt; improved 0,001 in the area of cognitive attitudes at the small effect size coefficient (r=0,32). However, the attitudes towards a model pupil with disabilities did not prove a statistically significant change (p =0.27) at the effect size coefficient r=0.09.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes of attitudes towards inclusion in the physical education after experiencing the educational programme Paralympic school day

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to find out to what extent do the cognitive attitudes of selected primary and lower secondary school pupils towards pupils with disabilities and attitudes to the inclusive physical education (PE) change after they experience the educational programme Paralympic school day (PSD). In total, 78 pupils (37 boys and 41 girls) aged from 9 to 14 (mean age 12.72±1.22) participated in the research. In order to perform the presented research, the questionnaires CAIPECZ (attitudes towards the inclusive PE) and ACL (cognitive attitudes towards people with disabilities) were used. The change in the pupils’ attitudes was assessed in the span of three weeks (before and after they experienced PSD). From the results of the performed study, it may be concluded that when the pupils went through PSD, they statistically significantly p &lt; improved 0,001 in the area of cognitive attitudes at the small effect size coefficient (r=0,32). However, the attitudes towards a model pupil with disabilities did not prove a statistically significant change (p =0.27) at the effect size coefficient r=0.09.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    II

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    33-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus