Tělesná výchova na základních školách praktických v historickém pohledu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F12%3A10130203" target="_blank" >RIV/00216208:11510/12:10130203 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tělesná výchova na základních školách praktických v historickém pohledu
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je nastínit vývoj tělesné výchovy vyučované na speciálních školách určených primárně pro děti s lehkým mentálním postižením. Těmito institucemi jsou míněny základní školy praktické (dříve zvláštní školy), které existují již od roku1948. Z analýzy historických i současných legislativních dokumentů a dalších pramenů týkajících se vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami vyplývá v podstatě neměnná tendence v týdenní dotaci výuky tělesné výchovy. S určitými výjimkami (zejména v obdobích 1953-1960 a 1978-1993) zůstávají ve vzdělávacím programu v každém ročníku tři hodiny týdně. Změny jsou zaznamenány spíše v obsahovém zaměření a organizačních záležitostech pojících se s výukou. Tento fakt souvisí bezpochyby se společenskými změnami ve všech oborech lidské činnosti a z postupného vytváření a vylepšování právních podmínek pro vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami. S ohledem na množství a rozpracovanost přijatých zákonných ustanovení a před
Název v anglickém jazyce
Physical education in practical elementary schools in the historical view
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to outline how physical education taught at special schools intended primarily for children with mild intellectual disability has evolved. The institutions in question are special schools (officially referred to as "practical elementary schools"), which have existed since 1948. Research of both historical and contemporary legislation and other sources related to the education of children with specific educational needs indicates that there has essentially been no change in the weekly allotment of physical education. With the exception of periods 1953-1960 and 1978-1993, three hours a week have always been and continue to be set aside for physical education in every class. Any changes observed apply instead to the content of these lessons and organisational matters related to teaching. This fact is undoubtedly linked to the social changes that have taken place in all fields of human activity and the gradual formation and improvement of the legal conditions for t
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
35
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
81-98
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—