The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00011215" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00011215 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávání dětí s postižením dosáhlo dramatických změn na konci minulého století. Integrace osob se zdravotním postižením je ovlivněno především postoji intaktní populace k těmto lidem. Cílem příspěvku je zjistit vliv zásahu v podobě vybraného Paralympijského školního dne na změnu postojů žáků základní školy k osobám se zdravotním postižením. Projektu se zúčastnilo 48 dětí (průměrný věk 10,7), které vyplnili před a po intervenci dotazníky CAIPE-CZ a Adjectiv checklist. Výsledkem byla pozitivní změna postojů u 33 (respektive 31) probandů. Ačkoliv posun nebyl výrazný, můžeme ho označit za signifikantní.
Název v anglickém jazyce
The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Education of children with disabilities changed drastically during the last century. Integration of persons with special needs is influenced by the attitudes existing in society. The aim of this presentation is to investigate if the Paralympic School Day, a project of the European Paralympic Committee, has an effect on attitudes of elementary school children toward children with a disability. 48 children (mean age = 10.7) were assessed before and after the Paralympic School Day. During the work were used two questionnaires (Czech version of Children's Attitude Toward Integrated Physical Education-Revised (CAIPE-CZ) & Siperstein's Adjective Checklist). Results of the pre- and post-test show that 33 children had a positive change on the CAIPE-CZ. Most children have a change in attitude after following the Paralympic School Day. Although the change is rather small, it was found significant.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EUCAPA 2006 - 8th European conference of adapted physical ativity
ISBN
80-244-1379-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
94
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—