Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00011215" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00011215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdělávání dětí s postižením dosáhlo dramatických změn na konci minulého století. Integrace osob se zdravotním postižením je ovlivněno především postoji intaktní populace k těmto lidem. Cílem příspěvku je zjistit vliv zásahu v podobě vybraného Paralympijského školního dne na změnu postojů žáků základní školy k osobám se zdravotním postižením. Projektu se zúčastnilo 48 dětí (průměrný věk 10,7), které vyplnili před a po intervenci dotazníky CAIPE-CZ a Adjectiv checklist. Výsledkem byla pozitivní změna postojů u 33 (respektive 31) probandů. Ačkoliv posun nebyl výrazný, můžeme ho označit za signifikantní.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of the Paralympic school day program on children´s attitudes towards inclusion of children with disabilities in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Education of children with disabilities changed drastically during the last century. Integration of persons with special needs is influenced by the attitudes existing in society. The aim of this presentation is to investigate if the Paralympic School Day, a project of the European Paralympic Committee, has an effect on attitudes of elementary school children toward children with a disability. 48 children (mean age = 10.7) were assessed before and after the Paralympic School Day. During the work were used two questionnaires (Czech version of Children's Attitude Toward Integrated Physical Education-Revised (CAIPE-CZ) & Siperstein's Adjective Checklist). Results of the pre- and post-test show that 33 children had a positive change on the CAIPE-CZ. Most children have a change in attitude after following the Paralympic School Day. Although the change is rather small, it was found significant.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EUCAPA 2006 - 8th European conference of adapted physical ativity

  • ISBN

    80-244-1379-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    94

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku