Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of an intervention program on attitude of elementary school children toward lnclusion of children with a disability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F06%3A00011038" target="_blank" >RIV/61989592:15510/06:00011038 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of an intervention program on attitude of elementary school children toward lnclusion of children with a disability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Behaviour is influenced by attitudes existing in society. When behaviour needs change, one should focus on attitudes. The aim of this research is to investigate if the Paralympic School Day, a project of the European Paralympic Committee, has an effect on attitudes of elementary school children toward children with a disability. 48 children (mean age = 10.7) were assessed before and after the Paralympic School Day. Two questionnaires were used (Czech version of Children?s Attitude Toward Integrated Physical Education-Revised (CAIPE-CZ) & Siperstein?s Adjective Checklist). Results of the pre- and post-test show that 33 children had a positive change on the CAIPE-CZ. The means differ significantly (alpha = 0,00) with a medium effect size (ES = 0,366). Comparable results are found with the Adjective Checklist, with a small ES (alpha = 0,007; ES = 0,143). Most children have a change in attitude after following the Paralympic School Day. Although the change is rather small, it was found sig

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of an intervention program on attitude of elementary school children toward lnclusion of children with a disability

  • Popis výsledku anglicky

    Behaviour is influenced by attitudes existing in society. When behaviour needs change, one should focus on attitudes. The aim of this research is to investigate if the Paralympic School Day, a project of the European Paralympic Committee, has an effect on attitudes of elementary school children toward children with a disability. 48 children (mean age = 10.7) were assessed before and after the Paralympic School Day. Two questionnaires were used (Czech version of Children?s Attitude Toward Integrated Physical Education-Revised (CAIPE-CZ) & Siperstein?s Adjective Checklist). Results of the pre- and post-test show that 33 children had a positive change on the CAIPE-CZ. The means differ significantly (alpha = 0,00) with a medium effect size (ES = 0,366). Comparable results are found with the Adjective Checklist, with a small ES (alpha = 0,007; ES = 0,143). Most children have a change in attitude after following the Paralympic School Day. Although the change is rather small, it was found sig

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae

  • ISBN

    978-80-223-2704-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku