Změna vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F14%3A10288861" target="_blank" >RIV/00216208:11510/14:10288861 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Změna vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie bylo ověřit změnu vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě. Výzkumný soubor představovalo 47 žáků 6. třídy základní školy a 2. - 4. ročníku střední školy účastnících se třídenního kursu aktivit v přírodě zaměřeného na rozvoj sociálních vztahů a spolupráce ve skupině. Úroveň vnímané sociální koheze byla stanovena na základě 2 sociometrických otázek a Dotazníku hodnocení soudržnosti skupiny, GCEQ (Group Cohesion Evaluation Questionnaire) zadávaným před začátkem a po skončení kursu aktivit v přírodě. Sociometrická data byla vyhodnocena pomocí indexu sociální soudržnosti, změna indexu byla hodnocena pomocí Cohenova d (?) pro každou otázku zvlášť (? = 0,14, resp. 0,71). Data z dotazníku GCEQ byla hodnocena Wilcoxonovým testem. Srovnáním výsledků pre- a post-testu Z - 3,708 P<0,001 jsme ověřili, že po absolvování kursu aktivit v přírodě došlo k signifikantní změně vnímané sociální koheze ve sledovaných třídách.
Název v anglickém jazyce
CHANGE OF PERCEIVED SOCIAL COHESION IN SCHOOL CLASSES AFTER OUTDOOR COURSE EXPERIENCE
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to examine the change of perceived social cohesion in school classes after outdoor course experience. The research sample consisted of 47 students of 6th grade of primary school and 2nd - 4th grade of secondary school who took part in a three days outdoor course focused on the development of relationships and cooperation in the group. The level of perceived cohesion was set down by 2 sociometric questions and the Group Cohesion Evaluation Questionnaire which were submitted before and after the course. Sociometric data were analysed by the index of social cohesion. Its change was evaluated by Cohen d (?) for each question separately (?= 0,14, or 0,71). Group Cohesion Evaluation Questionnaire was analysed by Wilcoxon's test. By comparing the results of pre-test and post-test Z - 3,708 P<0,001 we realised that there was a significant change in perceived social cohesion after the outdoor course experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
43-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—