Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změna vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F14%3A10288861" target="_blank" >RIV/00216208:11510/14:10288861 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změna vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie bylo ověřit změnu vnímané sociální koheze ve školních třídách po absolvování kursu aktivit v přírodě. Výzkumný soubor představovalo 47 žáků 6. třídy základní školy a 2. - 4. ročníku střední školy účastnících se třídenního kursu aktivit v přírodě zaměřeného na rozvoj sociálních vztahů a spolupráce ve skupině. Úroveň vnímané sociální koheze byla stanovena na základě 2 sociometrických otázek a Dotazníku hodnocení soudržnosti skupiny, GCEQ (Group Cohesion Evaluation Questionnaire) zadávaným před začátkem a po skončení kursu aktivit v přírodě. Sociometrická data byla vyhodnocena pomocí indexu sociální soudržnosti, změna indexu byla hodnocena pomocí Cohenova d (?) pro každou otázku zvlášť (? = 0,14, resp. 0,71). Data z dotazníku GCEQ byla hodnocena Wilcoxonovým testem. Srovnáním výsledků pre- a post-testu Z - 3,708 P<0,001 jsme ověřili, že po absolvování kursu aktivit v přírodě došlo k signifikantní změně vnímané sociální koheze ve sledovaných třídách.

  • Název v anglickém jazyce

    CHANGE OF PERCEIVED SOCIAL COHESION IN SCHOOL CLASSES AFTER OUTDOOR COURSE EXPERIENCE

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to examine the change of perceived social cohesion in school classes after outdoor course experience. The research sample consisted of 47 students of 6th grade of primary school and 2nd - 4th grade of secondary school who took part in a three days outdoor course focused on the development of relationships and cooperation in the group. The level of perceived cohesion was set down by 2 sociometric questions and the Group Cohesion Evaluation Questionnaire which were submitted before and after the course. Sociometric data were analysed by the index of social cohesion. Its change was evaluated by Cohen d (?) for each question separately (?= 0,14, or 0,71). Group Cohesion Evaluation Questionnaire was analysed by Wilcoxon's test. By comparing the results of pre-test and post-test Z - 3,708 P<0,001 we realised that there was a significant change in perceived social cohesion after the outdoor course experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    43-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus