Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10105348" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10105348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ačkoliv má škola v přírodě v českém základním školství své pevné místo, v uplynulé dekádě prošla zásadními proměnami, které lze nahlížet jako symptomy celkových změn ve vzdělávacím systému a v jeho postavení v rámci společnosti. Článek představuje výsledky případové studie školy v přírodě ve dvou osmých třídách pražské základní školy. Studie sledovala přípravu a realizaci školy v přírodě a následně její důsledky na školní život. V každé ze tří fází využívala několik metod sběru dat - pozorování, individuální i skupinový rozhovor a dotazník. Pozornost byla zaměřena na představy, očekávání a zkušenosti tří skupin aktérů - vyučujících, rodičů a žáků/yň. Případová studie ukazuje, že škola v přírodě stále představuje významný prvek strukturující vzájemné vztahy v žákovském kolektivu, vztahy mezi dětmi a vyučujícími, ale také vztahy mezi rodinou a školou a mezi dětmi a rodiči. Vedle tradičních důvodů pro organizaci škol v přírodě, kterými bylo zvýšení fyzické kondice a zdraví, a seznámení se

  • Název v anglickém jazyce

    Outdoor School: An example of changes in family and school socialiszation

  • Popis výsledku anglicky

    What is known as "outdoor school", a kind of school camp, is a consistent but changing element in Czech schools. The article presents the results of a case study of outdoor school in two classes of eight grades at one elementary school. The study employed various different methods of data-collection, including individual interview, focus groups, observation, questionnaire, essay etc. Data were gathered from different groups of participants (pupils, teachers, parents, instructors) during three periods: long-term preparation, actual running and follow-up impacts. The attention was paid mainly to expectations, particular experience and criteria for evaluations used by different groups of participants. A major innovation in the organisation of outdoor schools in hiring commercial agencies. With the involvment of agency the former fragile balance of interests and perspectives between teachers, students and parents changed dramatically. With regards to relationship between school and family

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0910" target="_blank" >GA406/09/0910: Komunikace rodiny a školy: nové rysy setkávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    271-289

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus