Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F11%3A10105348" target="_blank" >RIV/00216208:11410/11:10105348 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola v přírodě: příklad změn v rodinné a školní socializaci
Popis výsledku v původním jazyce
Ačkoliv má škola v přírodě v českém základním školství své pevné místo, v uplynulé dekádě prošla zásadními proměnami, které lze nahlížet jako symptomy celkových změn ve vzdělávacím systému a v jeho postavení v rámci společnosti. Článek představuje výsledky případové studie školy v přírodě ve dvou osmých třídách pražské základní školy. Studie sledovala přípravu a realizaci školy v přírodě a následně její důsledky na školní život. V každé ze tří fází využívala několik metod sběru dat - pozorování, individuální i skupinový rozhovor a dotazník. Pozornost byla zaměřena na představy, očekávání a zkušenosti tří skupin aktérů - vyučujících, rodičů a žáků/yň. Případová studie ukazuje, že škola v přírodě stále představuje významný prvek strukturující vzájemné vztahy v žákovském kolektivu, vztahy mezi dětmi a vyučujícími, ale také vztahy mezi rodinou a školou a mezi dětmi a rodiči. Vedle tradičních důvodů pro organizaci škol v přírodě, kterými bylo zvýšení fyzické kondice a zdraví, a seznámení se
Název v anglickém jazyce
Outdoor School: An example of changes in family and school socialiszation
Popis výsledku anglicky
What is known as "outdoor school", a kind of school camp, is a consistent but changing element in Czech schools. The article presents the results of a case study of outdoor school in two classes of eight grades at one elementary school. The study employed various different methods of data-collection, including individual interview, focus groups, observation, questionnaire, essay etc. Data were gathered from different groups of participants (pupils, teachers, parents, instructors) during three periods: long-term preparation, actual running and follow-up impacts. The attention was paid mainly to expectations, particular experience and criteria for evaluations used by different groups of participants. A major innovation in the organisation of outdoor schools in hiring commercial agencies. With the involvment of agency the former fragile balance of interests and perspectives between teachers, students and parents changed dramatically. With regards to relationship between school and family
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0910" target="_blank" >GA406/09/0910: Komunikace rodiny a školy: nové rysy setkávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
271-289
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—