Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interaction teacher - pupil within teaching attempts of physical education students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F14%3A10291643" target="_blank" >RIV/00216208:11510/14:10291643 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://theglobaljournals.com/paripex/file.php?val=January_2014_1390812917_73cbc_16.pdf" target="_blank" >http://theglobaljournals.com/paripex/file.php?val=January_2014_1390812917_73cbc_16.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interaction teacher - pupil within teaching attempts of physical education students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A significant role in educating pre-service P.E. teachers plays instruction in special didactics of respective sport topics. In order to evaluate didactic interaction "teaching student- pupil/pupils" the method "Analysis of Didactic Interaction" was adjusted by decreasing number of observed categories and by aiming the entire focus exclusively at the only one person, at the teaching student. The goal of our contribution is to show the use of this method for assessment of students teaching presentation under different conditions of individual and team sports, as, e.g., sports games, gymnastics, swimming and skiing. Results proved the effective usability of method "Modified Analysis of Didactic Interaction"for purposes of students' reciprocal teaching assessment and the possibility of successive influence upon quality of acquired didactic skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction teacher - pupil within teaching attempts of physical education students

  • Popis výsledku anglicky

    A significant role in educating pre-service P.E. teachers plays instruction in special didactics of respective sport topics. In order to evaluate didactic interaction "teaching student- pupil/pupils" the method "Analysis of Didactic Interaction" was adjusted by decreasing number of observed categories and by aiming the entire focus exclusively at the only one person, at the teaching student. The goal of our contribution is to show the use of this method for assessment of students teaching presentation under different conditions of individual and team sports, as, e.g., sports games, gymnastics, swimming and skiing. Results proved the effective usability of method "Modified Analysis of Didactic Interaction"for purposes of students' reciprocal teaching assessment and the possibility of successive influence upon quality of acquired didactic skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PARIPEX - Indian Journal of Reaserch

  • ISSN

    2250-1991

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    58-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus