Cesty ke zkoumání výuky tělesné výchovy: význam Analýzy didaktické interakce (ADI) a její modifikace (MADI)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066162" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066162 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cesty ke zkoumání výuky tělesné výchovy: význam Analýzy didaktické interakce (ADI) a její modifikace (MADI)
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka tělesné výchovy je zkoumána z různých úhlů pohledu od poloviny minulého století. Pozornost je nejvíce věnována fyzickému zatížení žáků ve výuce, využití času vyučovací hodiny k aktivnímu pohybu žáků a didaktické interakci učitel ? žák (žáci). Významnou roli ve zkoumání výuky tělesné výchovy hrají především interakční výzkumy, které se zabývají nejen kvantitativní, ale i kvalitativní charakteristikou výuky tělesné výchovy. Pro tato zkoumání byly vytvořeny četné metody založené především na pozorování. Mezi nimi hraje významnou roli metoda s názvem Analýza didaktické interakce (ADI), umožňující zdůvodňovat vztahy mezi interakcemi učitel ? žák (žáci) a výsledky učení žáků. Zjednodušením metody ADI vznikla metoda Modifikovaná analýza didaktické interakce (MADI), která nachází uplatnění především v přípravě budoucích učitelů tělesné výchovy. Tato metoda poskytuje studentům objektivní zpětné informace o tom, jak učivo žákům předkládali a jak se ve výuce tělesné výchovy chovali.
Název v anglickém jazyce
Approaches to analysing instruction in physical education: analysis of didactical interaction (ADI) and its modification (MADI)
Popis výsledku anglicky
The instruction in Physical Education have been analysed from various perspectives since 1950's. Research attention has been paid to the amount of physical activities during instruction, making use of teaching time for pupils' active exercise and didactic teacher-pupil(s) interaction. A considerable proportion of the research focuses on interaction and on quantitative as well as qualitative characteristics of teaching. Numerous analytical procedures and techniques were developed that mostly build on observation. One of these techniques is ADI - Analysis of didactic interaction; that helps explain the relationship between the teacher-pupil(s) interactions and the learning outcomes of pupils. A simplified version of ADI is called MADI - Modified analysisof didactic interactions, which is most often used for the purposes of pre-service teacher education of Physical Education teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0262" target="_blank" >GAP407/11/0262: Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 23
Číslo periodika v rámci svazku
č. 2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
195-223
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—