Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of teachers' activities by the method of Analysis of Didactic Interaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10320836" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10320836 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of teachers' activities by the method of Analysis of Didactic Interaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Introduction: Tutorial of physical education is subject of investigation a long time. The most often are researches focused upon physical loading of pupils during lesson and time utilization for pupil's active movements. Today is already essential area of investigation also forms of interaction among teacher and pupils. Methods: Determination of interactive pattern of teachers and pupils behaviour is contribution for description and analysis of appearances during lessons of physical education. Obtainedfinding contribute not only to education of future teachers, but they may be background for increasing effectiveness of one's own didactic process. The first attempts for analysis of didactic interactions are discovering in 60s of last century. During 80s happen to fundamental forming of method of Analysis of Didactic Interaction (ADI). Method was successfully used in different learning subjects, including physical education. Today is ADI utilized continually with modification for PE e.g

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of teachers' activities by the method of Analysis of Didactic Interaction

  • Popis výsledku anglicky

    Introduction: Tutorial of physical education is subject of investigation a long time. The most often are researches focused upon physical loading of pupils during lesson and time utilization for pupil's active movements. Today is already essential area of investigation also forms of interaction among teacher and pupils. Methods: Determination of interactive pattern of teachers and pupils behaviour is contribution for description and analysis of appearances during lessons of physical education. Obtainedfinding contribute not only to education of future teachers, but they may be background for increasing effectiveness of one's own didactic process. The first attempts for analysis of didactic interactions are discovering in 60s of last century. During 80s happen to fundamental forming of method of Analysis of Didactic Interaction (ADI). Method was successfully used in different learning subjects, including physical education. Today is ADI utilized continually with modification for PE e.g

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sport, Health and Education - Complementary Approach to Gymnastics

  • ISBN

    978-83-62390-57-1

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    25-35

  • Počet stran knihy

    197

  • Název nakladatele

    Gdańsk University of Physical Education and Sport

  • Místo vydání

    Gdansk

  • Kód UT WoS kapitoly