Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case study and the teacher training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F09%3A00501985" target="_blank" >RIV/49777513:23420/09:00501985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case study and the teacher training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the ways to improve didactic preparation of students is to use case study method from subject methodologies. Case study is a complex and creative solution of a given didactic situation in a simulated didactic environment. Didactic situation is understood as short-term interaction between teacher and pupils, (or among pupils), that is defined by the content and the way of solution, i.e. the chosen methods, , means and forms. . The lengths of interaction should not exceed 5 minutes, the content should be of a cognitive character or effective or sensomotoric character. Students create preconcepts of a case study. The solution is videorecorded for the following analysis and reflection.. The detailed analysis is followed by improvements of solution in the form of postconcept of the study. The case study has many common features with the video study or microteaching. It is a very progressive field of applied pedagogic research.

  • Název v anglickém jazyce

    Case study and the teacher training

  • Popis výsledku anglicky

    One of the ways to improve didactic preparation of students is to use case study method from subject methodologies. Case study is a complex and creative solution of a given didactic situation in a simulated didactic environment. Didactic situation is understood as short-term interaction between teacher and pupils, (or among pupils), that is defined by the content and the way of solution, i.e. the chosen methods, , means and forms. . The lengths of interaction should not exceed 5 minutes, the content should be of a cognitive character or effective or sensomotoric character. Students create preconcepts of a case study. The solution is videorecorded for the following analysis and reflection.. The detailed analysis is followed by improvements of solution in the form of postconcept of the study. The case study has many common features with the video study or microteaching. It is a very progressive field of applied pedagogic research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0109" target="_blank" >GA406/07/0109: Nonverbální tvořivost v technické výchově</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Edukacja-Technika-Informatyka. Tom XI.

  • ISBN

    978-83-7586-025-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Rzeszowski

  • Místo vydání

    Rzeszów

  • Místo konání akce

    Iwonicz Zdroj

  • Datum konání akce

    23. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku