Case study and the teacher training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F09%3A00501985" target="_blank" >RIV/49777513:23420/09:00501985 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Case study and the teacher training
Popis výsledku v původním jazyce
One of the ways to improve didactic preparation of students is to use case study method from subject methodologies. Case study is a complex and creative solution of a given didactic situation in a simulated didactic environment. Didactic situation is understood as short-term interaction between teacher and pupils, (or among pupils), that is defined by the content and the way of solution, i.e. the chosen methods, , means and forms. . The lengths of interaction should not exceed 5 minutes, the content should be of a cognitive character or effective or sensomotoric character. Students create preconcepts of a case study. The solution is videorecorded for the following analysis and reflection.. The detailed analysis is followed by improvements of solution in the form of postconcept of the study. The case study has many common features with the video study or microteaching. It is a very progressive field of applied pedagogic research.
Název v anglickém jazyce
Case study and the teacher training
Popis výsledku anglicky
One of the ways to improve didactic preparation of students is to use case study method from subject methodologies. Case study is a complex and creative solution of a given didactic situation in a simulated didactic environment. Didactic situation is understood as short-term interaction between teacher and pupils, (or among pupils), that is defined by the content and the way of solution, i.e. the chosen methods, , means and forms. . The lengths of interaction should not exceed 5 minutes, the content should be of a cognitive character or effective or sensomotoric character. Students create preconcepts of a case study. The solution is videorecorded for the following analysis and reflection.. The detailed analysis is followed by improvements of solution in the form of postconcept of the study. The case study has many common features with the video study or microteaching. It is a very progressive field of applied pedagogic research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0109" target="_blank" >GA406/07/0109: Nonverbální tvořivost v technické výchově</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Edukacja-Technika-Informatyka. Tom XI.
ISBN
978-83-7586-025-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Uniwersytet Rzeszowski
Místo vydání
Rzeszów
Místo konání akce
Iwonicz Zdroj
Datum konání akce
23. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—