Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role případových studií v profesní přípravě učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F11%3A43897313" target="_blank" >RIV/49777513:23420/11:43897313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role případových studií v profesní přípravě učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současný vzdělávací systém klade vysoké nároky na učitele škol všech stupňů. Osobnostní rozvoj je na okraji vzdělávání učitelů, především rozvoj tvůrčích schopností a dovedností pro řešení koncepčních záležitostí a dynamických změn ve vzdělávacím procesu. Jedním ze způsobů zlepšení osobnosti a profesionálního rozvoje je používání metody případové studie. Případová studie je v podstatě komplexní a kreativní řešení zadané didaktické situace v simulovaném didaktickém prostředí. Je založena na interaktivníma situačním učení a rozhodování. Případová studie nerozvíjí jen odborné a didaktické kompetence budoucích učitelů. Její neméně důležitou úlohou je i rozvoj autoevaluačních a sebereflexních procesů studentů. Metoda případových studií didaktických situacíje moderní postup, jak lze velmi efektivně rozvíjet profesní schopnosti budoucích učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of case studies in teacher's training

  • Popis výsledku anglicky

    Present educational system imposes high requirements on teachers of all levels. Personality development is marginalized in teacher training, mainly the development of creative abilities and skills to solve conceptual matters and dynamic changes in the educational process. One of the ways of improvement the personality and professional development is to include the case study method. Case study method of didactic situations is a modern procedure of effective development of professional abilities in future teachers. The case study is basically a complex and creative solution of a given didactic situation in simulated didactic environment. It is based on interactive and situational learning and deciding. A case study does not develop only the subject anddidactic competences of future teachers. The self-evaluation and self-reflection processes in students also play an important role.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    210-217

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus