Analysis of the Case Studies Video Recordings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23330%2F12%3A43916342" target="_blank" >RIV/49777513:23330/12:43916342 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/12:43916342
Výsledek na webu
<a href="http://www.ccsenet.org/journal/index.php/cis/article/view/21643/14094" target="_blank" >http://www.ccsenet.org/journal/index.php/cis/article/view/21643/14094</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5539/cis.v5n6p98" target="_blank" >10.5539/cis.v5n6p98</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of the Case Studies Video Recordings
Popis výsledku v původním jazyce
Case study method of didactic situations is a modern procedure of effective development of professional abilities in future teachers. I have been using the method for many years in future teachers training in the field of preparation of subject methodologies. A case study does not develop only the subject and didactic competences of future teachers. The self-evaluation and self-reflection processes in students also play an important role. For this purpose the third - analytical - phase of the study is carried out. Two basic methods are used for a complex analysis - macro-analytic and micro- analytic. The macro-analytic method is used to examine the course and the results of the case study: suitability of the used methods, forms and tools; using communicative tools, creating proper climate etc. The micro-analytic method is used to find out changes in students personalities and causes of the outer demonstrations of the case study. One of the examined phenomena is e.g. flexibility and cre
Název v anglickém jazyce
Analysis of the Case Studies Video Recordings
Popis výsledku anglicky
Case study method of didactic situations is a modern procedure of effective development of professional abilities in future teachers. I have been using the method for many years in future teachers training in the field of preparation of subject methodologies. A case study does not develop only the subject and didactic competences of future teachers. The self-evaluation and self-reflection processes in students also play an important role. For this purpose the third - analytical - phase of the study is carried out. Two basic methods are used for a complex analysis - macro-analytic and micro- analytic. The macro-analytic method is used to examine the course and the results of the case study: suitability of the used methods, forms and tools; using communicative tools, creating proper climate etc. The micro-analytic method is used to find out changes in students personalities and causes of the outer demonstrations of the case study. One of the examined phenomena is e.g. flexibility and cre
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0109" target="_blank" >GA406/07/0109: Nonverbální tvořivost v technické výchově</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computer and Information Science
ISSN
1913-8989
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CA - Kanada
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
98-104
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—