Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Theory of Content Transformation in Education: The 3A Methodology for Analysing and Improving Teaching and Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00139561" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00139561 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.routledge.com/On-the-Theory-of-Content-Transformation-in-Education-The-3A-Methodology-for-Analysing-and-Improving-Teaching-and-Learning/Janik-Slavik-Najvar-Ceskova/p/book/9781032617336?srsltid=AfmBOorSAvAU5PsN3eop2tqX6RU3vQ5l1X4L-ZVWLcnweXIH6" target="_blank" >https://www.routledge.com/On-the-Theory-of-Content-Transformation-in-Education-The-3A-Methodology-for-Analysing-and-Improving-Teaching-and-Learning/Janik-Slavik-Najvar-Ceskova/p/book/9781032617336?srsltid=AfmBOorSAvAU5PsN3eop2tqX6RU3vQ5l1X4L-ZVWLcnweXIH6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781032649559" target="_blank" >10.4324/9781032649559</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Theory of Content Transformation in Education: The 3A Methodology for Analysing and Improving Teaching and Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This volume presents a novel, theoretical, micro-analytical model – the 3A Methodology – for assessing the quality of school education. Drawing on philosophers as well as theoretical and pedagogical traditions from European and American contexts, the authors construct a model that is relevant to teachers, researchers, and teacher educators regardless of cultural setting. The chapters explain the 3A Methodology as a specific research tool developed to study classroom situations in the form of case studies, revealing findings that demonstrate prototypical failures (didactic formalism) that threaten to compromise the quality of learning as well as prototypical didactic virtues that verifiably support students’ learning. Ultimately building on the distinction of three modes of existence of educational content (the intersubjective, the subjective, and the objective modes), the book helps rediscover didactics as a transdisciplinary theory of content transformation and contributes to the improvement of teaching and learning in the classroom long term.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Theory of Content Transformation in Education: The 3A Methodology for Analysing and Improving Teaching and Learning

  • Popis výsledku anglicky

    This volume presents a novel, theoretical, micro-analytical model – the 3A Methodology – for assessing the quality of school education. Drawing on philosophers as well as theoretical and pedagogical traditions from European and American contexts, the authors construct a model that is relevant to teachers, researchers, and teacher educators regardless of cultural setting. The chapters explain the 3A Methodology as a specific research tool developed to study classroom situations in the form of case studies, revealing findings that demonstrate prototypical failures (didactic formalism) that threaten to compromise the quality of learning as well as prototypical didactic virtues that verifiably support students’ learning. Ultimately building on the distinction of three modes of existence of educational content (the intersubjective, the subjective, and the objective modes), the book helps rediscover didactics as a transdisciplinary theory of content transformation and contributes to the improvement of teaching and learning in the classroom long term.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-13038S" target="_blank" >GA20-13038S: Produktivní kultura vyučování a učení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9781032617336

  • Počet stran knihy

    192

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS knihy