Nové poznatky z transdisciplinární didaktiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F19%3A43957800" target="_blank" >RIV/49777513:23420/19:43957800 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf" target="_blank" >http://www.pf.jcu.cz/structure/departments/kge/upload/files/Soubory2019/Educo_2019_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové poznatky z transdisciplinární didaktiky
Popis výsledku v původním jazyce
Zavedení transdisciplinární didaktiky do pregraduální přípavy budoucích učitelů základních a středních škol, ale i do bakalářského studia bylo realizováno na Fakultě pedagogické v Plzni. Příspěvek vychází z filozofických a teoretických východisek transdisciplinární didaktiky, která je zaměřená na analýzu obsahu výuky, tvorbu učebního prostředí a na hodnocení kvality výuky. Další část je věnována objasnění metodiky 3A – výzkumného přístupu speciálně určeného ke zkoumání kvality výuky. V závěru příspěvku jsou popsány a zhodnoceny první zkušennosti z pilotního ověřování nově připravovaných a pilotovaných předmětů/kurzů Základy reflexe a hodnocení kvality výuky (ZRHV) v bakalářském a Reflexe a hodnocení kvality výuky (RHV) v navazujícím magisterském studiu učitelských oborů na FPE ZČU v Plzni s cílem posílení oborových didaktik a překonávání problému „propasti“ mezi teorií a praxí v pregrauální přípravě učitelů.
Název v anglickém jazyce
New knowledge from transdisciplinary didactics
Popis výsledku anglicky
The transdisciplinary didactics was includes to undergraduate study of future teachers in primary and secondary schools, but also has been part of bachelor study at Faculty of Education in Pilsen. The contribution is based on the philosophical and theoretical bases transdisciplinary didaktics focused on an analysis of the content of teaching, learning and assessment of the quality of teaching. Next section is devoted to the research methodology „3A“– specially designed to access quality education. In the first are described and evaluated the experience of verification and piloted new subjects/courses Fundamentals of reflection and assessment of the quality of education (ZRHV) in bachelor study and Reflection and the assessment of the quality of education (RHV) in follow of the Master teacher study at Faculty of Education WBU in Pilsen, with the aim of strengthening of didaktik problem "gaps" between theory and practice in the teachers training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Príprava učiteľov prírodovedných, poľnohospodárskych a príbuzných odborov v meniacich sa požiadavkách praxe
ISBN
978-80-558-1393-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
5-28
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Štrba
Datum konání akce
21. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—