Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova k občanství jako tvořivá dílna myšlení pro 21. Století (Kritickým myšlením proti konzumerismu)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F14%3A43888310" target="_blank" >RIV/60076658:12260/14:43888310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova k občanství jako tvořivá dílna myšlení pro 21. Století (Kritickým myšlením proti konzumerismu)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá výchovou k občanství jako tvořivou dílnou myšlení 21. století, jejímž prvořadým úkolem je rozvíjet a kultivovat kritické, tvořivé a angažované myšlení žáků a připravovat je na život v kontextu současné postmoderní situace. Multidimenzionální fenomén myšlení je důležitým aspektem osobnostního potenciálu žáka. Výzvou pro současnou didaktiku v oblasti hledání efektivních cest k rozvoji myšlení žáků je dílo M. Lipmana Thinking in Education (2003). Autorka naznačuje, že nejvhodnější vyučovací metody pro rozvoj myšlení jsou metody vzniklé didaktickou transformací metod vědeckých, a přibližuje zásadní roli učitele v procesu formování kvalitního myšlení u žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Education about citizenship as a creative workshop of thinking for 21st century (using critical thinking as a tool against consumerism)

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with education about citizenship as a creative workshop of thinking for 21st century. The prime task of this kind of education is to develop and cultivate critical, creative and care thinking of students and to prepare them for living in the context of contemporary postmodern situation. Multidimensional phenomenon of thinking is an important aspect of a personality potential of students. The challenge for a contemporary didactics and its searching for effective ways of development of thinking is " Thinking in Education" (2013) by M. Lipman. The author of this study shows methods taken from didactic transformation of scientific methods as the most suitable teaching methods and describes a fundamental role of a teacher in the process ofshaping students' thinking to reach its best qualities.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    .): Spotřební společnost a její reflexe ve výuce společenských věd a výchovy k občanství

  • ISBN

    978-80-7394-475-9

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    81-96

  • Počet stran knihy

    236

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly