Výchova k občanství jako tvořivá dílna myšlení pro 21. Století (Kritickým myšlením proti konzumerismu)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12260%2F14%3A43888310" target="_blank" >RIV/60076658:12260/14:43888310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova k občanství jako tvořivá dílna myšlení pro 21. Století (Kritickým myšlením proti konzumerismu)
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá výchovou k občanství jako tvořivou dílnou myšlení 21. století, jejímž prvořadým úkolem je rozvíjet a kultivovat kritické, tvořivé a angažované myšlení žáků a připravovat je na život v kontextu současné postmoderní situace. Multidimenzionální fenomén myšlení je důležitým aspektem osobnostního potenciálu žáka. Výzvou pro současnou didaktiku v oblasti hledání efektivních cest k rozvoji myšlení žáků je dílo M. Lipmana Thinking in Education (2003). Autorka naznačuje, že nejvhodnější vyučovací metody pro rozvoj myšlení jsou metody vzniklé didaktickou transformací metod vědeckých, a přibližuje zásadní roli učitele v procesu formování kvalitního myšlení u žáků.
Název v anglickém jazyce
Education about citizenship as a creative workshop of thinking for 21st century (using critical thinking as a tool against consumerism)
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with education about citizenship as a creative workshop of thinking for 21st century. The prime task of this kind of education is to develop and cultivate critical, creative and care thinking of students and to prepare them for living in the context of contemporary postmodern situation. Multidimensional phenomenon of thinking is an important aspect of a personality potential of students. The challenge for a contemporary didactics and its searching for effective ways of development of thinking is " Thinking in Education" (2013) by M. Lipman. The author of this study shows methods taken from didactic transformation of scientific methods as the most suitable teaching methods and describes a fundamental role of a teacher in the process ofshaping students' thinking to reach its best qualities.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
.): Spotřební společnost a její reflexe ve výuce společenských věd a výchovy k občanství
ISBN
978-80-7394-475-9
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
81-96
Počet stran knihy
236
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—