Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogické myšlení studentů oboru Dramatická výchova

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61384984%3A51210%2F24%3AN0000109" target="_blank" >RIV/61384984:51210/24:N0000109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3864/3720" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3864/3720</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2024.3864" target="_blank" >10.14712/23362189.2024.3864</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogické myšlení studentů oboru Dramatická výchova

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je deskripce koncepce pedagogických předmětů v přípravě budoucích pedagogů a obraz pedagogického myšlení studentů na vysoké umělecké škole, konkrétně v oboru Dramatická výchova na katedře výchovné dramatiky na DAMU v Praze. Studie představuje koncepci předmětů Pedagogika a Aktuální otázky pedagogiky a didaktiky a ukotvuje význam pojmu pedagogické myšlení. Obraz pedagogického myšlení studentů oboru je popsán na základě analýzy terénních poznámek učitele, průběžných a závěrečných výstupů a sebereflexe dvaceti sedmi studentů oboru. Studie dokládá, že studenti umělecko-pedagogického oboru uvažují v souvislosti všech komponent celistvého a otevřeného přístupu k výchovně-vzdělávacímu procesu a vztahů mezi nimi a že v centru jejich hlavního zájmu je péče o dítě, jeho tvořivost a vztahy s druhými. Ukazuje, že většina studentů se cítí být v porozumění pedagogickým otázkám „na cestě“ a že řada z nich sama aktivně přispívá k prozkoumávání inspirativních cest výchovy a vzdělávání a k prolínání pedagogiky a umění.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical Thinking of Students in the Field of Drama Education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the empirical study is to describe the concept of pedagogical subjects in the preparation of future educators and the image of pedagogical thinking of students at a higher artistic school, specifically in the field of Drama Education at the Department of Drama in Education at DAMU in Prague. The study presents the concept of the subjects Pedagogy and Current Issues in Pedagogy and Didactics and anchors the significance of the term pedagogical thinking. The image of pedagogical thinking of students in the field is described based on the analysis of field notes by the teacher, ongoing and final outputs of students, and self-reflection of twenty-seven students in the field. The study demonstrates that students in the art education field consider all components of a comprehensive and open approach to the educational process and relationships between them, and that the focus of their main interest is on child care, creativity, and relationships with others. It shows that the majority of students feel they are “on the way” to understanding pedagogical issues, and that many of them actively contribute to exploring inspiring paths of upbringing and education and to integrating pedagogy and art.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Svazek periodika

    74

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    39-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus