Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case study in the teacher training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F09%3A00501954" target="_blank" >RIV/49777513:23420/09:00501954 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case study in the teacher training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Accepting Bologna Agreement in the year 2000 changed dramatically the conditions for pre-service teacher training. Future teachers are prepared during the three-year bachelor program in the subject field. In the subsequent two-year magister program training in the fields of pedagogy, psychology and methodology prevails. Students have only 3 semesters to learn basic teacher competencies. One of the ways to improve didactic preparation of students is to use case study method from subject methodologies. This application brings good results when forming basic teacher competencies. It helps to minimize fear of failure at first performances during teaching practice. Case study is a complex and creative solution of a given didactic situation in a simulated didactic environment. Didactic situation is understood as short-term interaction between teacher and pupils, (or among pupils), that is defined by the content and the way of solution, i.e. the chosen methods, , means and forms. . The length

  • Název v anglickém jazyce

    Case study in the teacher training

  • Popis výsledku anglicky

    Accepting Bologna Agreement in the year 2000 changed dramatically the conditions for pre-service teacher training. Future teachers are prepared during the three-year bachelor program in the subject field. In the subsequent two-year magister program training in the fields of pedagogy, psychology and methodology prevails. Students have only 3 semesters to learn basic teacher competencies. One of the ways to improve didactic preparation of students is to use case study method from subject methodologies. This application brings good results when forming basic teacher competencies. It helps to minimize fear of failure at first performances during teaching practice. Case study is a complex and creative solution of a given didactic situation in a simulated didactic environment. Didactic situation is understood as short-term interaction between teacher and pupils, (or among pupils), that is defined by the content and the way of solution, i.e. the chosen methods, , means and forms. . The length

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0109" target="_blank" >GA406/07/0109: Nonverbální tvořivost v technické výchově</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Technical creativity in school's curricula with the form of project learning "From idea to the product"

  • ISBN

    978-961-6728-07-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Somaru

  • Místo vydání

    Ljubljana

  • Místo konání akce

    Portorož

  • Datum konání akce

    27. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku