Nadané děti a jejich rozvoj
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10284452" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10284452 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nadané děti a jejich rozvoj
Popis výsledku v původním jazyce
Nadání je obvykle považováno za stabilní rys osobnosti, který je možno objektivně zjišťovat a jehož úroveň předurčuje budoucí profesní a studijní výsledky. Tento koncept nadání se v posledních letech stal důležitou součástí českého vzdělávacího prostředí: jsou jím ovlivňovány politiky škol a dalších vzdělávacích institucí, podílí se na výchovných a vzdělávacích postupech uplatňovaných rodiči a vyučujícími a také utváří to, jak o sobě uvažují sami žáci a studenti. Kniha analyzuje limity tohoto pohledu nanadání a představuje širší rámec založený na současných výzkumech optimálních podmínek rozvoje lidského potenciálu. Nadání je zde představeno jako jev, který je vytvářen či narušován ve vztahu dítěte s druhými lidmi. Přinejmenším stejně důležitou roli jako individuální potenciál tak hraje to, jak je tento potenciál vnímán okolím dětí i dětmi samotnými a jak je na tomto základě rozvíjen.
Název v anglickém jazyce
Gifted children and their development
Popis výsledku anglicky
Giftedness is usually considered to be a stable personality trait that can be objectively measured and that determines future educational and professional outcomes. This concept of giftedness has been important in the Czech educational environment, influencing educational and parenting practices, the policies of schools and other educational institutions, and also the ways in which students perceive themselves. The present monograph analyses the limits of this conception of giftedness and proposes a broader framework based on recent research on the development of human potential. Giftedness is approached here not as a personality trait but as the result of reciprocal interactions between individual children, their families and the educational environments that shape the children's outcomes, motivation and preparation. The book thus attempts to introduce giftedness as a phenomenon that is created or disturbed through the child's relationships with other people. In other words, the ways
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F11%2FP512" target="_blank" >GPP407/11/P512: Konstrukty a praktiky ve vzdělávání nadaných: Rozvoj nadaných dětí v českém vzdělávacím kontextu</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-5089-7
Počet stran knihy
176
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—