Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dependency of Market Value of a Team on the Result Achieved at the FIFA World Cup 2014 in Brazil

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10295844" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10295844 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dependency of Market Value of a Team on the Result Achieved at the FIFA World Cup 2014 in Brazil

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper contains a comparison of total market values of football teams that attended the FIFA World Cup 2014 in Brazil. The market value of a team is equal to the total market values of all the players in the team, regardless of whether they did or did not attend the game. The Spanish team had the highest market value and the Honduran team had the lowest. The total market value of the teams is then related to their success (or lack of success) at the World Cup, represented by the total number of points gained. The results of regression and correlation analysis show the medium effect of the market value of a team on the result achieved at the World Cup 2014. The correlation coefficient value is 0.53. Another goal was to determine the effectiveness ofnational football teams at WC 2014 as a ratio of team quality (represented by the total market value of the team) and the total number of points achieved at the tournament. From this point of view the most effective team was the Costa Ri

  • Název v anglickém jazyce

    Dependency of Market Value of a Team on the Result Achieved at the FIFA World Cup 2014 in Brazil

  • Popis výsledku anglicky

    This paper contains a comparison of total market values of football teams that attended the FIFA World Cup 2014 in Brazil. The market value of a team is equal to the total market values of all the players in the team, regardless of whether they did or did not attend the game. The Spanish team had the highest market value and the Honduran team had the lowest. The total market value of the teams is then related to their success (or lack of success) at the World Cup, represented by the total number of points gained. The results of regression and correlation analysis show the medium effect of the market value of a team on the result achieved at the World Cup 2014. The correlation coefficient value is 0.53. Another goal was to determine the effectiveness ofnational football teams at WC 2014 as a ratio of team quality (represented by the total market value of the team) and the total number of points achieved at the tournament. From this point of view the most effective team was the Costa Ri

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    267-273

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus